Search
Now showing items 1-7 of 7
Výrazy s proměnnou v učivu základní školy
Expressions with variables in primary mathematics
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Vondrová, Naďa
Date Issued: 2017
Date of defense: 13. 09. 2017
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Diplomová práce je zaměřena na výuku výrazů s proměnnou v osmém ročníku základní školy a je rozdělena na teoretickou, přípravnou a experimentální část. V teoretické části je uvedena stručná charakteristika cílů výuky výrazů ...
The thesis is focused on the teaching of variable expressions at the eighth grade of elementary school and is divided into the theoretical, preparatory and experimental part. The theoretical part contains a short description ...
The thesis is focused on the teaching of variable expressions at the eighth grade of elementary school and is divided into the theoretical, preparatory and experimental part. The theoretical part contains a short description ...
Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů (lineární rovnice)
Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices (linear equations)
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Vondrová, Naďa
Date Issued: 2013
Date of defense: 10. 01. 2013
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Kritická místa matematiky na základní škole (Analýza didaktických praktik učitelů - lineární rovnice) Critical Areas of Mathematics at the Primary School (Analysis of Teachers' Didactic Practices - Linear Equations) Abstrakt ...
Kritická místa matematiky na základní škole (Analýza didaktických praktik učitelů - lineární rovnice) Critical Areas of Mathematics at the Primary School (Analysis of Teachers' Didactic Practices - Linear Equations) Abstract ...
Kritická místa matematiky na základní škole (Analýza didaktických praktik učitelů - lineární rovnice) Critical Areas of Mathematics at the Primary School (Analysis of Teachers' Didactic Practices - Linear Equations) Abstract ...
Didaktické přístupy k výuce některých témat v matematice na základní škole v řeči učitelů
Didactic approaches to the teaching of some mathematical topics at the primary school in teachers ́ diskurse
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Vondrová, Naďa
Date Issued: 2017
Date of defense: 22. 05. 2017
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: The aim of the thesis was through a new analysis of interviews with teachers of mathematics, to describe didactic practices used by teachers while teaching selected topics (namely, proportions, linear equations, divisibility, ...
Cílem diplomové práce bylo prostřednictvím nových analýz rozhovorů s učiteli matematiky popsat didaktické praktiky využívané učiteli při výuce vybraných témat (konkrétně úměrnosti, lineárních rovnic, dělitelnosti, procent, ...
Cílem diplomové práce bylo prostřednictvím nových analýz rozhovorů s učiteli matematiky popsat didaktické praktiky využívané učiteli při výuce vybraných témat (konkrétně úměrnosti, lineárních rovnic, dělitelnosti, procent, ...
Zlomky - některé obtíže žáků a didaktické přístupy učitelů
Fractions - Some Difficulties of Pupils and Teaching Approaches of Teachers
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Vondrová, Naďa
Date Issued: 2014
Date of defense: 19. 05. 2014
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: (česky) Zlomky představují jedno z kritických míst matematiky základní školy. Cílem této diplomové práce je a) popsat didaktické praktiky používané při výuce zlomků (zaměřené zejména na aditivní operace se zlomky), b) ...
(anglicky) Fractions are one of the critical areas of mathematics at the primary school. The aim of this diploma thesis is to describe didactic practices used when teaching fractions (focusing in particular on additive ...
(anglicky) Fractions are one of the critical areas of mathematics at the primary school. The aim of this diploma thesis is to describe didactic practices used when teaching fractions (focusing in particular on additive ...
Slovní úlohy na střední škole waldorfské
Word problems at the Waldorf secondary schools
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Vondrová, Naďa
Date Issued: 2015
Date of defense: 04. 09. 2015
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Teoretická část práce obsahuje didaktický rozbor tématu slovních úloh, tedy vymezení pojmu slovní úloha, klasifikaci slovních úloh z několika různých hledisek a metody řešení slovních úloh podle několika českých didaktiků ...
The theoretical part of the diploma thesis contains didactic analysis of word problems, that is the definition of a word problem, classification of word problems from various perspectives and methods of solving word problems, ...
The theoretical part of the diploma thesis contains didactic analysis of word problems, that is the definition of a word problem, classification of word problems from various perspectives and methods of solving word problems, ...
Soustavy lineárních rovnic na základní škole - obtíže žáků a pohled učitelů
Systems of linear equations at the primary school - pupils' problems and teachers' views
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Vondrová, Naďa
Date Issued: 2015
Date of defense: 19. 05. 2015
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Cílem diplomové práce bylo popsat kritická místa při řešení soustav lineárních rovnic na základní škole. Nejdříve jsou přehledně uvedeny různé metody řešení soustav rovnic se dvěma neznámými, stručně nastíněna historie ...
The goal of the diploma thesis was to describe critical moments for solving systems of linear equations at the primary school. First, various methods of solving systems of two linear equations with two unknowns are summarized, ...
The goal of the diploma thesis was to describe critical moments for solving systems of linear equations at the primary school. First, various methods of solving systems of two linear equations with two unknowns are summarized, ...
Nepřímá úměrnost - žákovské strategie, analýza učebnic a didaktické praktiky učitelů
Indirect Proportion - Pupils' Strategies, Textbook Analysis and Teachers' Didactic Practices
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Vondrová, Naďa
Date Issued: 2013
Date of defense: 04. 09. 2013
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: 1 Abstract The goal of the diploma thesis was to identify and describe didactic practices of selected experienced mathematics teachers, used in the teaching of indirect proportion, to make an analysis of the most used ...
1 Abstrakt Cílem diplomové práce bylo u vybraných zkušených učitelů matematiky identifikovat a popsat didaktické praktiky používané při výuce nepřímé úměrnosti, provést analýzu nejčastěji používaných učebnic z hlediska ...
1 Abstrakt Cílem diplomové práce bylo u vybraných zkušených učitelů matematiky identifikovat a popsat didaktické praktiky používané při výuce nepřímé úměrnosti, provést analýzu nejčastěji používaných učebnic z hlediska ...