Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Lingvodidaktické aspekty stupňování přídavných jmen v ruském a anglickém jazyce
Comparison of Adjectives in Russian and English Languages from a Linguodidactic Point of View
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Rozboudová, Lenka
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 16. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá stupňováním přídavných jmen v ruském a anglickém jazyce z lingvodidaktického hlediska. Teoretická část vychází v obecnější rovině z lingvistických poznatků o tomto slovním druhu a vysvětluje ...
This diploma thesis deals with the comparison of adjectives in Russian and English languages from a linguodidactic point of view. The theoretical part is based on the general linguistic knowledge of this particular part ...
This diploma thesis deals with the comparison of adjectives in Russian and English languages from a linguodidactic point of view. The theoretical part is based on the general linguistic knowledge of this particular part ...
Frazeologie a její využitelnost při osvojování cizích jazyků
Phraseology and its Applicability in Foreign Languages Teaching and Learning
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Rozboudová, Lenka
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 16. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá frazeologií a jejím propojením s didaktikou cizích jazyků. V praktické části analyzuje současnou situaci ve výuce cizích jazyků, zvláště z hlediska využití frazémů. Dále zkoumá četnost výskytu ...
This thesis is concerned with phraseology and its intertwining with didactics of foreign languages. The practical part consists of the analysis of a contemporary situation in didactics of foreign languages, particularly ...
This thesis is concerned with phraseology and its intertwining with didactics of foreign languages. The practical part consists of the analysis of a contemporary situation in didactics of foreign languages, particularly ...