Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Dětské instrumentální soubory na 1. stupni ZŠ
Music Instrumental Ensembles at Primary Schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hurníková, Kateřina
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 13. 09. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na činnost dětských instrumentálních souborů na území hlavního města Prahy. V první části sledujeme postavení hudebního nástroje v rámci vývoje hudební výchovy na českých školách. V další kapitole ...
The thesis is focused on the activity of children instrumental ensembles in the region of the capital city Prague. In the first chapter we are studying the role of a musical instrument during the development of musical ...
The thesis is focused on the activity of children instrumental ensembles in the region of the capital city Prague. In the first chapter we are studying the role of a musical instrument during the development of musical ...
Hra jako prostředek žákovy aktivizace v hudebně výchovné práci na 1. stupni ZŠ. Hry s hudební teorií ve třídách s rozšířenou výukou HV
Playing as a tool to motivate pupils in musical and educational classwork in elementary school. Games with music theory in classes with extended teaching of music lessons
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Váňová, Hana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 21. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problémem využití hudebně didaktických her ve výuce hudební teorie. Teoretická část objasňuje některé obecné pojmy, jako je hra, aktivizace, či osobnost dítěte. Vychází z dějin pedagogiky, seznamuje ...
The thesis deals with the use of musical educational games in teaching music theory. The theoretical part explains some general concepts such as game, activation, or the child's personality. Text is based on the history ...
The thesis deals with the use of musical educational games in teaching music theory. The theoretical part explains some general concepts such as game, activation, or the child's personality. Text is based on the history ...