Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 29
Strategie výuky nadaných žáků na 1. stupni základní školy
Strategies of teaching gifted children at primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krčmářová, Tereza
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 21. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce si klade za cíl popsat strategie, metody a formy práce, které je efektivní ve výuce nadaných žáků na 1. stupni využít. Dále pak pozorovat jejich uplatnění v rámci integrované i segregované formy vzdělávání ...
This master thesis aims to describe the strategies, methods and forms of work, which are effective in teaching gifted pupils at primary school. Another aim is to compare the possibility of their applications in integrated ...
This master thesis aims to describe the strategies, methods and forms of work, which are effective in teaching gifted pupils at primary school. Another aim is to compare the possibility of their applications in integrated ...
Sebehodnocení na 1.stupni ZŠ se zaměřením na integrované žáky
Self-assessment at the Primary School focusing on integrated pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tomková, Anna
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce je členěna do dvou hlavních částí. První teoretickou část tvoří vymezení pojmu sebehodnocení se zaměřením na jeho význam, formy a faktory provázející jeho zavádění do výuky. Dále zde nalezneme poznatky z ...
This thesis is divided into two main parts. The theoretical part defines the concept of self-assessment and focuses on the significance and forms of self-assessment, as well as the factors arising during implementation of ...
This thesis is divided into two main parts. The theoretical part defines the concept of self-assessment and focuses on the significance and forms of self-assessment, as well as the factors arising during implementation of ...
Využití technik a metod dramatické výchovy k rozvoji sociální komunikace dětí předškolního věku v rámci dlouhodobého projektu "Co viděla moje ruka"
Use of techniques and methods of drama development of social communication of preschool children in a long-term project "What my hand has seen"
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Holemá, Irena
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 27. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Jiřina Hovorková: Diplomová práce pojednává o možnostech využití metod a technik dramatické výchovy v rámci dlouhodobého projektu k rozvoji a podpoře prosociálních dovedností vybrané skupiny dětí předškolního věku. V ...
Jiřina Hovorková: The thesis examines the use of different methods and techniques with respect to drama education within the framework of a long term project seeking to develop and underpin social skills of a selected group ...
Jiřina Hovorková: The thesis examines the use of different methods and techniques with respect to drama education within the framework of a long term project seeking to develop and underpin social skills of a selected group ...
Komunikace a spolupráce s problémovými rodiči a rodiči s problémy
Communication and Cooperation with Difficult Parents and Parents with Difficulties
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Stará, Jana
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 21. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: V diplomové práci byla shromážděna argumentace ohledně důležitosti efektivní komunikace rodiny a školy. Práce rozebírá míru a podoby efektivní komunikace a spolupráce s problémovými rodiči a rodiči s problémy. Zaměřujete ...
The thesis analyzes the importance of communication and cooperation between family and school. Further explores the degree and forms of effective communication and cooperation with difficult parents and parents with ...
The thesis analyzes the importance of communication and cooperation between family and school. Further explores the degree and forms of effective communication and cooperation with difficult parents and parents with ...
Rozvíjení metakognitivních strategií žáka I. stupně v prostředí pedagogiky Montessori
Development of metacognitive strategies for primary school pupils in the Montessori environment
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mazáčová, Nataša
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 21. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Ve své diplomové práci jsem se zabývala rozvojem metakognitivních strategií u žáků prvního stupně v prostředí Montessori pedagogiky. První část práce měla za úkol celou tuto problematiku ukotvit do širšího kontextu současné ...
In my final thesis I have dealt with the development of metacognitive strategies for primary school pupils in the Montessori environment. The aim of the first part of the thesis was to anchor the entire issue in the broader ...
In my final thesis I have dealt with the development of metacognitive strategies for primary school pupils in the Montessori environment. The aim of the first part of the thesis was to anchor the entire issue in the broader ...
Metody výuky počátečního čtení a psaní na základních školách v Anglii
Methods of teaching early reading and writing in primary schools in England
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wildová, Radka
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 22. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z aspektů výuky počátečního čtení a psaní na základních školách v Anglii. Tímto aspektem jsou metody, které jsou při výuce počátečního čtení a psaní používány. ...
The aim of this diploma thesis is to present one of the aspekts of teaching of early reading and writing in primary schools in England. By this aspekt we mean methods that are used during teaching early reading and writing. ...
The aim of this diploma thesis is to present one of the aspekts of teaching of early reading and writing in primary schools in England. By this aspekt we mean methods that are used during teaching early reading and writing. ...
Srovnání přístupů ke vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v českém a německém předškolním zařízení
Comparison of Approaches to the Education of Children with different Mother Tongue in a Czech and a German Nursery School
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Loudová Stralczynská, Barbora
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 10. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt nenalezen
Význam asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání romských žáků
Importance of Teacher Assistant in the Inclusive Education of Romani Pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mazáčová, Nataša
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Ve své diplomové práci řeším problematiku asistenta pedagoga, který pracuje převážně s romskými dětmi. Zaměřuji se na význam této pozice v našem výchovně-vzdělávacím systému prostřednictvím inkluzivního vzdělávání. Teoretická ...
My diploma thesis deals with the role of a pedagogical assistant working mostly with gypsy children. I concentrate on the importance of this work position within our educational system with inclusive approach. The theoretical ...
My diploma thesis deals with the role of a pedagogical assistant working mostly with gypsy children. I concentrate on the importance of this work position within our educational system with inclusive approach. The theoretical ...
Rozvoj prvopočáteční písařské dovednosti v multikulturním prostředí
Developing handwriting in a multicultural environment
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Voda, Jan
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 21. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: NÁZEV: Rozvoj prvopočáteční písařské dovednosti v multikulturním prostředí AUTOR: Jana Kolafová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá ...
TITLE: Developing handwriting in a multicultural environment AUTHOR: Jana Kolafová DEPARTMENT: Primary Education Department SUPERVISOR: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRACT: This thesis aimed to determine early development of ...
TITLE: Developing handwriting in a multicultural environment AUTHOR: Jana Kolafová DEPARTMENT: Primary Education Department SUPERVISOR: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRACT: This thesis aimed to determine early development of ...
Výchova a vzdělávání dětí - leváků
Upbringing and Education of Left-handed Children
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wildová, Radka
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce s názvem Výchova a vzdělávání dětí - leváků se zaměřuje na důležité poznatky související se vzděláváním i výchovou levorukých dětí. Teoretická část práce se zaměřuje především na vysvětlení pojmu lateralita ...
This diploma thesis focuses on the important knowledge related to education and bringing up left-handed children. The theoretical part focuses on the explanation of the term laterality and its diagnostics and also on the ...
This diploma thesis focuses on the important knowledge related to education and bringing up left-handed children. The theoretical part focuses on the explanation of the term laterality and its diagnostics and also on the ...