Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Problematika výuky moderních dějin na základních a středních školách v České republice
Issue of teaching modern history at elementary and high schools in the Czech Republic
Rigorózní práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hnilica, Jiří
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 11. 09. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The theme of the presented rigorous thesis is problematics of teaching of modern history in primary and secondary schools in the Czech Republic. The thesis is divided into two main parts. The first part deals with an ...
Tématem rigorózní práce je problematika výuky moderních dějin na základních a středních školách v České republice. Práce je členěna do dvou hlavních částí. První část se věnuje analýze legislativního rámce vzdělávací ...
Tématem rigorózní práce je problematika výuky moderních dějin na základních a středních školách v České republice. Práce je členěna do dvou hlavních částí. První část se věnuje analýze legislativního rámce vzdělávací ...
Antika v učebnicích dějepisu pro základní školy 1948-1989
Antiquity in history textbooks for secondary schools 1948-1989
Rigorózní práce (UZNÁNO)
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá didaktickou a historickou analýzou dějepisných učebnic používaných během totalitního režimu na základních školách v Československé republice v letech 1948-1989. Cílem práce je sledovat vliv politické situace ...
The thesis focuses on didactic and historical analysis of history textbooks used during the Communist totalitarian regime at secondary schools in Czechoslovakia republic between 1948-1989. Goal of this thesis was to find ...
The thesis focuses on didactic and historical analysis of history textbooks used during the Communist totalitarian regime at secondary schools in Czechoslovakia republic between 1948-1989. Goal of this thesis was to find ...