Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Religionistická témata ve výuce Občanského a společenskovědního základu Rámcových vzdělávacích plánů pro gymnázia
Religious topics in teaching of Basics of Civics and Social Sciences as a part of Framework Education Programme for Secondary General Education (Grammar Schools)
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Dvořáková, Michaela
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 12. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato práce je zaměřená na problematiku výuky náboženských témat na gymnáziích podle RVP G s ohledem na význam výchovy k toleranci a prevenci xenofobních postojů v multikulturní společnosti. Práce je rozdělena na tři hlavní ...
This thesis deals with the topic of teaching religious topics at secondary schools according to Framework Education Programme for Secondary General Education. Also, the aspect of education towards tolerance and preventing ...
This thesis deals with the topic of teaching religious topics at secondary schools according to Framework Education Programme for Secondary General Education. Also, the aspect of education towards tolerance and preventing ...
Sociální znevýhodnění žáků středních škol - vliv znevýhodnění na vzdělávání a možnosti eliminace tohoto jevu
Social disadvantage of secondary school student - the effect of disadvantage on education and possibilities of eliminating this phenomenon
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Laurenčíková, Klára
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 27. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků středních škol se sociálním znevýhodněním. Představuje fenomén sociálního znevýhodnění v kontextu vzdělávání a současné legislativy. Dále popisuje aktuální situaci a příčiny rozvoje ...
This thesis focuses on the education of secondary school pupils who are socially disadvantaged. It presents the phenomenon of social disadvantage in the context of education and current legislation. It also describes the ...
This thesis focuses on the education of secondary school pupils who are socially disadvantaged. It presents the phenomenon of social disadvantage in the context of education and current legislation. It also describes the ...