Zobrazit minimální záznam

Nursing care of a patient with an inserted Midline catheter and mini-midline - nurses' awareness
dc.contributor.advisorHromádková, Jaroslava
dc.creatorDau, Tra My
dc.date.accessioned2024-06-27T06:33:18Z
dc.date.available2024-06-27T06:33:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190385
dc.description.abstractAim: The aim of this bachelor's thesis is to analyze and explore the nurses' knowledge of the nursing care of the pediatric patient with an inserted Midline and mini-midline catheter. Through a questionnaire survey to find out the level of nurse's knowledge regarding Midline and mini-midline catheters and their nursing practices. The theoretical section discusses midline venous access and its classifications, specifically Midline, mini-Midline and PICC catheters including their indications, contraindications, insertion procedures, complications and extractions. It also discusses the nursing care of these midline venous accesses. The last section concludes with the PICC team, nurse competencies, and certified courses. Methods: The empirical part of the thesis includes data collected through a self-constructed questionnaire survey. The data obtained are presented in sectional diagrams and summary tables. They are then processed using Chi-squared test and then compared with the hypotheses focusing on age, length of experience and completion of specialty education. The questionnaires were distributed in printed form to nurses working in paediatric inpatient wards at the University Hospital in Motol and the University Hospital Lochotín. A total of 100 questionnaires were distributed, of which a total of...en_US
dc.description.abstractCíl: Cílem bakalářské práce je posoudit a prozkoumat informovanost sester v oblasti ošetřovatelské péče o dětského pacienta se zavedeným Midline a mini-midline katétrem. Prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit úroveň znalostí sester týkající se Midline a mini- midline katétrů a jejich ošetřovatelských postupů. Teoretická část se věnuje střednědobým žilním vstupům a jejich rozdělením, konkrétně na Midline, mini-midline a PICC katétry včetně jejich indikací, kontraindikací, postupů zavedení, komplikací a extrakcí. Dále se zabývá ošetřovatelskou péčí o tyto střednědobé žilní vstupy. Poslední část je zakončena PICC týmem, kompetencí sester a certifikovanými kurzy. Metodika: Empirická část práce obsahuje data získaná pomocí dotazníkového šetření prostřednictvím dotazníku vlastní konstrukce. Získaná data jsou prezentována do výsečových diagramů a přehledových tabulek. Následně jsou zpracována pomocí Chí-kvadrát testu a poté porovnána s hypotézami zaměřenými na věk, délku praxe a absolvování specializačního vzdělání. Dotazníky v tištěné formě byly distribuovány sestrám pracujícím na dětských lůžkových odděleních ve Fakultní nemocnici v Motole a Fakultní nemocnici Lochotín. Celkem bylo rozdáno 100 dotazníků, z nichž se celkem vrátilo 70 řádně vyplněných dotazníků. Výsledky: Většina hypotéz byla...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectMidlinecs_CZ
dc.subjectmini-midlinecs_CZ
dc.subjectošetřovatelstvícs_CZ
dc.subjectprevence infekcecs_CZ
dc.subjectžilní vstupycs_CZ
dc.subjectkomplikacecs_CZ
dc.subjectMidlineen_US
dc.subjectmini-midlineen_US
dc.subjectnursingen_US
dc.subjectinfection preventionen_US
dc.subjectvenous entryen_US
dc.subjectcomplicationsen_US
dc.titleOšetřovatelská péče o pacienta se zavedeným Midline a mini-midline katétrem - informovanost sestercs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-06
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Nursingen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId270056
dc.title.translatedNursing care of a patient with an inserted Midline catheter and mini-midline - nurses' awarenessen_US
dc.contributor.refereeTomová, Šárka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePaediatric Nursingen_US
thesis.degree.disciplinePediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programPaediatric Nursingen_US
thesis.degree.programPediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Nursingen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enPaediatric Nursingen_US
uk.degree-program.csPediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enPaediatric Nursingen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCíl: Cílem bakalářské práce je posoudit a prozkoumat informovanost sester v oblasti ošetřovatelské péče o dětského pacienta se zavedeným Midline a mini-midline katétrem. Prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit úroveň znalostí sester týkající se Midline a mini- midline katétrů a jejich ošetřovatelských postupů. Teoretická část se věnuje střednědobým žilním vstupům a jejich rozdělením, konkrétně na Midline, mini-midline a PICC katétry včetně jejich indikací, kontraindikací, postupů zavedení, komplikací a extrakcí. Dále se zabývá ošetřovatelskou péčí o tyto střednědobé žilní vstupy. Poslední část je zakončena PICC týmem, kompetencí sester a certifikovanými kurzy. Metodika: Empirická část práce obsahuje data získaná pomocí dotazníkového šetření prostřednictvím dotazníku vlastní konstrukce. Získaná data jsou prezentována do výsečových diagramů a přehledových tabulek. Následně jsou zpracována pomocí Chí-kvadrát testu a poté porovnána s hypotézami zaměřenými na věk, délku praxe a absolvování specializačního vzdělání. Dotazníky v tištěné formě byly distribuovány sestrám pracujícím na dětských lůžkových odděleních ve Fakultní nemocnici v Motole a Fakultní nemocnici Lochotín. Celkem bylo rozdáno 100 dotazníků, z nichž se celkem vrátilo 70 řádně vyplněných dotazníků. Výsledky: Většina hypotéz byla...cs_CZ
uk.abstract.enAim: The aim of this bachelor's thesis is to analyze and explore the nurses' knowledge of the nursing care of the pediatric patient with an inserted Midline and mini-midline catheter. Through a questionnaire survey to find out the level of nurse's knowledge regarding Midline and mini-midline catheters and their nursing practices. The theoretical section discusses midline venous access and its classifications, specifically Midline, mini-Midline and PICC catheters including their indications, contraindications, insertion procedures, complications and extractions. It also discusses the nursing care of these midline venous accesses. The last section concludes with the PICC team, nurse competencies, and certified courses. Methods: The empirical part of the thesis includes data collected through a self-constructed questionnaire survey. The data obtained are presented in sectional diagrams and summary tables. They are then processed using Chi-squared test and then compared with the hypotheses focusing on age, length of experience and completion of specialty education. The questionnaires were distributed in printed form to nurses working in paediatric inpatient wards at the University Hospital in Motol and the University Hospital Lochotín. A total of 100 questionnaires were distributed, of which a total of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV