Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 175
Learning picture languages using restarting automata
Učení jazykových obrázků pomocí restartovacích automatů
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mráz, František
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 27. 05. 2014
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Ačkoliv existuje mnoho modelů automatů pracujících nad dvojrozměrnými vstupy (obrázky), málokdo se dosud zabýval tématem učení těchto automatů. V této práci představujeme nový model zvaný dvojrozměrný restartovací automat ...
There are many existing models of automata working on two-dimensional inputs (pictures), though very little work has been done on the subject of learning of these automata. In this thesis, we introduce a new model called ...
There are many existing models of automata working on two-dimensional inputs (pictures), though very little work has been done on the subject of learning of these automata. In this thesis, we introduce a new model called ...
Maximizing Computational Power by Neuroevolution
Maximalizace výpočetní síly neuroevolucí
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mráz, František
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 12. 09. 2016
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Echo state networks jsou speciálním typem rekurentních neuronových sítí. Nedávný výzkum ukázal, že výkon echo state networks je nejvyšší na přechodu mezi uspořádaným a chaotickým režimem, takzvané hranici chaosu. Tato práce ...
Echo state networks represent a special type of recurrent neural networks. Recent papers stated that the echo state networks maximize their computational performance on the transition between order and chaos, the so-called ...
Echo state networks represent a special type of recurrent neural networks. Recent papers stated that the echo state networks maximize their computational performance on the transition between order and chaos, the so-called ...
Analýza výsledků modelování částicových jevů v počítačových hrách
Analýza výsledků modelování částicových jevů v počítačových hrách
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Boldyš, Jiří
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 08. 09. 2014
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Hlavním tématem této práce je návrh metody, která umožňuje porovnávání výstupů z ručně nastaveného částicového systému se vzorovým videem pozorovaného jevu. Pro jednoduchost se práce zaměřuje výhradně na kouřové efekty a ...
The main subject of this thesis is to design a method that is able to compare the outputs of a manually set up particle system with a video template of a simulated particle phenomenon. For the sake of simplicity, this work ...
The main subject of this thesis is to design a method that is able to compare the outputs of a manually set up particle system with a video template of a simulated particle phenomenon. For the sake of simplicity, this work ...
A Calibrated Real-World Colour Picker for Augmented Reality Applications
Kalibrovaný výběr skutečných barev pro aplikace v rozšířené realitě
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wilkie, Alexander
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 05. 09. 2019
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Tato diplomová práce popisuje proces tvorby mobilního nástroje pro rozšířenou realitu, který umožní designérům, architektům a výzkumníkům výběr přesné barevné informace z reálného prostředí. Aplikace také umožní nalézt ...
This thesis describes the process of creating an augmented reality mobile application which allows designers, architects and researchers to retrieve accurate colour information picked from the real-world environment. ...
This thesis describes the process of creating an augmented reality mobile application which allows designers, architects and researchers to retrieve accurate colour information picked from the real-world environment. ...
Sledování tělních trubic
Sledování tělních trubic
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pelikán, Josef
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 18. 09. 2007
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Rentgen a pozdějipočítačová tomografi e umožnila lékařům nahlížet dovnitř pacienta bez použití invazivních metod a stává se dnes stále běžnější součástí lékařského vyšetření. Zpracování a zkoumání trojrozměrných obrazových ...
X-rays and later Computer tomography allows doctors to see inside patients without using any invasive methods and is becoming more common part of examinations. Processing and examining the three-dimensional image data still ...
X-rays and later Computer tomography allows doctors to see inside patients without using any invasive methods and is becoming more common part of examinations. Processing and examining the three-dimensional image data still ...
Volume data fusions
Fúze objemových dat
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pelikán, Josef
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 07. 09. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: V předložené práci studujeme metody fúze objemových dat. Diplomová práce začíná vysvětlením základních fyzikálních principů vybraných metod pořízení medicínských dat - Počítačová Tomografie, Magnetická Rezonance a Pozitronová ...
In the present work we study the methods of volumetric data fusion. The thesis starts by explaining the basic physical principles of selected medical image acquisition methods - Computed Tomography, Magnetic Resonance ...
In the present work we study the methods of volumetric data fusion. The thesis starts by explaining the basic physical principles of selected medical image acquisition methods - Computed Tomography, Magnetic Resonance ...
Physically-based Cloud Rendering on GPU
Physically-based Cloud Rendering on GPU
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wilkie, Alexander
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 06. 09. 2011
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Optická simulace participujících medií je zajímavý a taky důležitý problém, který ale nemá žádné jednoduché řešení. Mezi participujícími médii lze navíc oblaky, díky jejich pro simulaci složitým vlastnostem, chápat jako ...
The rendering of participating media is an interesting and important problem without a simple solution. Yet even among the wide variety of participating media the clouds stand out as an especially difficult case, because ...
The rendering of participating media is an interesting and important problem without a simple solution. Yet even among the wide variety of participating media the clouds stand out as an especially difficult case, because ...
Procedural Generation Of Skill Trees In Video Games Using Graph Grammer
Procedurální generování stromů schopností v počítačových hrách za pomocí gramatiky grafu
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gemrot, Jakub
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 13. 09. 2021
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Tato práce zkoumá možnost procedurálního generování stromů doved- ností, které jsou podobné stromům dovedností v současných videohrách. Ses- tavili jsme data set náhodně vybraných stromů dovedností ze současných videoher ...
This study investigated the possibility of procedural generation of skill trees which are similar to skill trees in contemporary video games. A set of randomly-selected skill trees from contemporary video games, from differ- ...
This study investigated the possibility of procedural generation of skill trees which are similar to skill trees in contemporary video games. A set of randomly-selected skill trees from contemporary video games, from differ- ...
Hierarchical Version of the Wave Function Collapse Algorithm
Hierarchická verze algoritmu kolapsu vlnové funkce
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Černý, Vojtěch
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 06. 06. 2023
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Maxim Gumin's Wave Function Collapse (WFC) is a recent algorithm used for pro- cedural content generation. The algorithm uses constraint solving and local similarity to generate outputs. However, it struggles to generate ...
Algoritmus kolapsu vlnové funkce (Wave Function Collapse) Maxima Gunima je nový přístup k procedurálnímu generování. Algoritmus je založený na řešení podminek a lokální podobnosti pro generování výstupů. Algoritmus má ovšem ...
Algoritmus kolapsu vlnové funkce (Wave Function Collapse) Maxima Gunima je nový přístup k procedurálnímu generování. Algoritmus je založený na řešení podminek a lokální podobnosti pro generování výstupů. Algoritmus má ovšem ...
Neural Cell Segmentation from Fluorescent Microscopy Images of Mouse Brains
Segmentace nervových buněk z fluorescenční mikroskopie myšího mozku
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šikudová, Elena
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 07. 09. 2022
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Our objective is to propose a neural cell segmentation algorithm for fluorescent mi- croscopic images of mice brains. We received a dataset from the Laboratory of Neu- rochemistry, Institute of Physiology of the Czech ...
Naším cílem je navrhnout algoritmus pro segmentaci nervových buněk z fluorescenční mikroskopie myších mozků. Dostali jsme dataset z laboratoře neurochemie, Fyziologick- ého ústavu Akademie Věd České republiky v Praze. ...
Naším cílem je navrhnout algoritmus pro segmentaci nervových buněk z fluorescenční mikroskopie myších mozků. Dostali jsme dataset z laboratoře neurochemie, Fyziologick- ého ústavu Akademie Věd České republiky v Praze. ...