Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 73
Interaktivní model hádky pomocí virtuálních agentů
Three virtual characters in a quarrel: an interactive model
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brom, Cyril
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 18. 06. 2012
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: V počítačových hrách s ambicemi vyprávět příběh se často objevují cut-scény, pasáže hry, kde hráč nehraje, ale pouze sleduje část vyprávěného příběhu. To hráče vyvádí z kontinuity hraní. Je snaha tyto pasáže co nejvíce ...
In computer games, with the ambition to tell a story are often cut-scenes, passages of games, where the player does not play, but only follows a part of the narrated story. This fact distract player from playing. These ...
In computer games, with the ambition to tell a story are often cut-scenes, passages of games, where the player does not play, but only follows a part of the narrated story. This fact distract player from playing. These ...
Vliv druhů inhibičních neuronů na neuronovou populační dynamiku
Effect of inhibitory neuron subtypes on neural population dynamics
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Korvasová, Karolína
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 08. 09. 2023
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Canonical models of neural circuits rarely differentiate between inhibitory population subtypes. Due to the recent development of optogenetic techniques, the effect of distinct inhibitory classes may now be analysed. This ...
Standardní modely neuronových obvodů málokdy rozlišují mezi druhy inhibičních neuronů. Díky nedávnému rozvoji optogenetických nástrojů lze v současné době analyzo- vat efekt odlišných ihibičních populací. Tato práce ...
Standardní modely neuronových obvodů málokdy rozlišují mezi druhy inhibičních neuronů. Díky nedávnému rozvoji optogenetických nástrojů lze v současné době analyzo- vat efekt odlišných ihibičních populací. Tato práce ...
Kalibrace meteorologických webových kamer
Weather Webcam Calibration
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mirbauer, Martin
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 07. 09. 2023
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: The work deals with the calibration of meteorological web cameras, which can be then used for training of neural networks for the creation of realistic lighting and the genera- tion of realistic clouds in the sky into 3D ...
Práce se zabývá kalibrací meteorologických webových kamer, která může sloužit k následnému trénování neuronových sítí pro tvorbu realistického osvětlení a generování realistických mraků na obloze do 3D scén. Je srovnána ...
Práce se zabývá kalibrací meteorologických webových kamer, která může sloužit k následnému trénování neuronových sítí pro tvorbu realistického osvětlení a generování realistických mraků na obloze do 3D scén. Je srovnána ...
Design optogenetického stimulačního protokolu ve V1 pro vyvolání vizuálního vjemu pomocí strojového učení
Learning V1 targeting optogenetic stimulation protocol for inducing visual perception
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Antolík, Ján
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 07. 09. 2023
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: The Optogenetic stimulation of neurons in the primary visual cortex (V1) is a novel and promising technique for vision restoration for people with acquired blindness. One of the challenges of such a technique is finding ...
The Optogenetic stimulation of neurons in the primary visual cortex (V1) is a novel and promising technique for vision restoration for people with acquired blindness. One of the challenges of such a technique is finding ...
The Optogenetic stimulation of neurons in the primary visual cortex (V1) is a novel and promising technique for vision restoration for people with acquired blindness. One of the challenges of such a technique is finding ...
Označování objektů v rastrovém obrázku
Object selection in raster image
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pelikán, Josef
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 09. 02. 2011
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Běžným úkolem řešeným při práci s rastrovými obrázky je označení konkrétního objektu v obrázku. Výsledky získání správného objektu v obrázku nacházejí uplatnění ve velkém množství činností - od analýzy růstu lidských obydlí ...
A common task solved during a work with raster images is a object selection. Results obtained from this task are used in a number of applications - from analysis of the growth of human settlements to automatic medical ...
A common task solved during a work with raster images is a object selection. Results obtained from this task are used in a number of applications - from analysis of the growth of human settlements to automatic medical ...
Zobrazování povrchových detailů pomocí mapování textur
Rendering Surface Detail with Advanced Mapping Techniques
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Ambrož, David
Datum publikování: 2008
Datum obhajoby: 28. 01. 2008
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Práce se zabývá algoritmy počítačové grafiky využívajícími pokročilé techniky mapování textur pro zvyšování úrovně detailů nerovných povrchů. Stručně seznamuje s historií vývoje a architekturou moderních grafických karet ...
The thesis deals with algorithms of computer graphics which exploit advanced techniques of textures mapping with the aim of improving the projection of details of wrinkled surfaces. The evolution and architecture of modern ...
The thesis deals with algorithms of computer graphics which exploit advanced techniques of textures mapping with the aim of improving the projection of details of wrinkled surfaces. The evolution and architecture of modern ...
Ovládání PC pomocí webové kamery
Web-camera based interactive user input
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Pelikán, Josef
Datum publikování: 2009
Datum obhajoby: 15. 09. 2009
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Cílem práce je navrhnout a implementovat interaktivní ovládání PC pomocí běžné webové kamery snímající ruku uživatele s využitím speciálního zařízení - světelné rukavice osazené barevnými LED diodami. Práce zkoumá možnosti ...
The goal of this thesis is to design and implement an interactive user input device for a PC, consisting of a web-camera scanning the gestures of the user's hand. The user will be wearing a special glove fixed with colored ...
The goal of this thesis is to design and implement an interactive user input device for a PC, consisting of a web-camera scanning the gestures of the user's hand. The user will be wearing a special glove fixed with colored ...
Hra Spider
The Spider Game
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Plch, Tomáš
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 07. 09. 2011
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Práce rozebírá proces přípravy a realizace počítačové hry Spider. Rozebíráme způsoby, kterými se herní návrh snaží naplnit cíle, které si hra stanovila. Práce popisuje architekturu implementace, která používá knihovnu OGRE ...
We discuss the process of designing and of the following realization of our computer game Spider. We talk about the means that the game design uses to accomplish the goals that we have set for the game. We discuss the ...
We discuss the process of designing and of the following realization of our computer game Spider. We talk about the means that the game design uses to accomplish the goals that we have set for the game. We discuss the ...
Algoritmy konstrukce sufixových stromů
Suffix Tree Construction Algorithms
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Senft, Martin
Datum publikování: 2007
Datum obhajoby: 10. 09. 2007
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: V predloženej práci študujeme algoritmy pre výstavbu dátovej štruktúry sufixový strom. Táto štruktúra pomáha optimálne riešiť mnoho problémov z oblasti spracovávania textu. Existuje hneď niekoľko prístupov a algoritmov, ...
In the present work we study suffix tree construction algorithms. This structure helps solving a variety of text problems in optimal time. There are several approaches and algorithms for building a suffix tree. The goal ...
In the present work we study suffix tree construction algorithms. This structure helps solving a variety of text problems in optimal time. There are several approaches and algorithms for building a suffix tree. The goal ...
Petriho sítě
Petri nets
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kryl, Rudolf
Datum publikování: 2008
Datum obhajoby: 08. 09. 2008
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Cílem této práce je vytvořit grafický nástroj pro návrh a simulaci Petriho sítě. Pro praktické využití sítě si uživatel nadefinuje vlastní vzory, které umožní snazší návrh sítě. Tyto vzory lze opětovně použít při návrhu ...
The aim of this work is to create a graphic tool for development and simulation of Petri nets. For practical and easier use of a Petri net the user defines a template for elements of the Petri net. These templates can be ...
The aim of this work is to create a graphic tool for development and simulation of Petri nets. For practical and easier use of a Petri net the user defines a template for elements of the Petri net. These templates can be ...