Search
Now showing items 1-2 of 2
Výpočet globálního osvětlení v reálném čase
Real-time Global Illumination Computation
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Křivánek, Jaroslav
Date Issued: 2014
Date of defense: 16. 06. 2014
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: Bakalářská práce mapuje dosavadní výzkum a vývoj na poli výpočtů globálního osvětlení v reálném čase. Zaměřuje se na techniky, které umožňují simulovat dynamické prostředí v reálném čase s minimální nutností předpočítání. ...
Thesis examines the current research and development in the field of real-time global illumination. It concentrates on techniques that are capable of simulating dynamic environments and require only limited precomputation. ...
Thesis examines the current research and development in the field of real-time global illumination. It concentrates on techniques that are capable of simulating dynamic environments and require only limited precomputation. ...
Datové struktury pro zobrazování nepolygonální geometrie
Data structures for rendering non-polygonal geometry
bachelor thesis (DEFENDED)
Advisor: Křivánek, Jaroslav
Date Issued: 2013
Date of defense: 20. 06. 2013
Faculty / Institute: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstract: V moderní 3D grafice se nejčastěji používají scény složené z trojúhelníků a zobrazovací metody založené na sledování paprsků. Pro urychlení hledání průsečíků paprsku se scénou se používají hierarchické datové struktury, ...
In modern 3D graphics, scenes made of triangles are usually used, combined with methods based on ray tracing. Hierarchical data structures, called accelerating trees, are often used to speed up the search for intersection ...
In modern 3D graphics, scenes made of triangles are usually used, combined with methods based on ray tracing. Hierarchical data structures, called accelerating trees, are often used to speed up the search for intersection ...