Zobrazit minimální záznam

Attitude and Motivation of Nurses to Lifelong Learning
dc.contributor.advisorJirkovský, Daniel
dc.creatorBártlová, Erika
dc.date.accessioned2024-06-25T06:46:34Z
dc.date.available2024-06-25T06:46:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190232
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the topic of nurses' motivation for lifelong learning and their awareness of this topic. Target: The aim of the bachelor's thesis is to find out whether nurses have an overview of the individual forms of lifelong education of non-medical healthcare workers, whether and how they are motivated to participate in them, and what factors prevent them from participating in lifelong education programs. Methods: A questionnaire containing 22 questions was distributed electronically to the nurses. A total of 493 questionnaires were processed of which 348 general nurses, 70 children's nurses, 58 practical nurses, 8 midwives and 8 paramedics participated in the survey. The non-parametric statistical method Pearson's Chi-square was used for statistical data processing. Results: The results show that nurses' knowledge of individual programs and forms of lifelong learning varies depending on their age, length of professional practice and educational attainment. Nurses' interest in participating in lifelong learning programs decreases with increasing age and length of practice and is influenced by workload resulting from staff shortages. The biggest motivating factor turned out to be a higher financial reward. The most important demotivating factor is lack of time. Conclusions:...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá tématem motivace sester k celoživotnímu vzdělávání a jejich povědomím o tomto tématu. Cíl: Cílem bakalářské práce je zjistit zda mají sestry přehled o jednotlivých formách celoživotního vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků, zda a jak jsou motivovány se jich účastnit a jaké faktory jim naopak v účasti na programech celoživotního vzdělávání brání. Metody: Sestrám byl elektronickou formou distribuován dotazník, obsahující 22 otázek. Celkem bylo zpracováno 493 dotazníků. Šetření se zúčastnilo 348 všeobecných sester, 70 dětských sester, 58 praktických sester, 8 porodních asistentek a 8 zdravotnických záchranářů. Ke statistickému zpracování dat byla využita neparametrická statistická metoda Pearsonův Chí-kvadrát. Výsledky: Výsledky ukazují, že znalosti sester jednotlivých programů a forem celoživotního vzdělávání se liší v závislosti na jejich věku, délce odborné praxe a dosaženém vzdělání. Zájem sester účastnit se programů celoživotního vzdělávání klesá s přibývajícím věkem a délkou praxe a je ovlivněn pracovní vytížeností, vyplývající z nedostatku personálu. Největším motivačním faktorem se ukázalo být vyšší finanční ohodnocení. Nejzásadnějším demotivačním faktorem je nedostatek času. Závěry: Sestry jsou poměrně dobře informovány o jednotlivých formách a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělávání sestercs_CZ
dc.subjectceloživotní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectspecializační vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvšeobecná sestracs_CZ
dc.subjectošetřovatelstvícs_CZ
dc.subjectmodely profesního růstucs_CZ
dc.subjectprofesní rozvojcs_CZ
dc.subjectnursing educationen_US
dc.subjectlifelong learningen_US
dc.subjectspecialized educationen_US
dc.subjectgeneral nurseen_US
dc.subjectmodels of professional growthen_US
dc.subjectprofessional developmenten_US
dc.titlePostoj a motivace sester k celoživotnímu vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-04
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Nursingen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId257541
dc.title.translatedAttitude and Motivation of Nurses to Lifelong Learningen_US
dc.contributor.refereeDorková, Zlatica
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nursingen_US
thesis.degree.disciplineVšeobecné ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programGeneral Nursingen_US
thesis.degree.programVšeobecné ošetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Nursingen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecné ošetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nursingen_US
uk.degree-program.csVšeobecné ošetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enGeneral Nursingen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá tématem motivace sester k celoživotnímu vzdělávání a jejich povědomím o tomto tématu. Cíl: Cílem bakalářské práce je zjistit zda mají sestry přehled o jednotlivých formách celoživotního vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků, zda a jak jsou motivovány se jich účastnit a jaké faktory jim naopak v účasti na programech celoživotního vzdělávání brání. Metody: Sestrám byl elektronickou formou distribuován dotazník, obsahující 22 otázek. Celkem bylo zpracováno 493 dotazníků. Šetření se zúčastnilo 348 všeobecných sester, 70 dětských sester, 58 praktických sester, 8 porodních asistentek a 8 zdravotnických záchranářů. Ke statistickému zpracování dat byla využita neparametrická statistická metoda Pearsonův Chí-kvadrát. Výsledky: Výsledky ukazují, že znalosti sester jednotlivých programů a forem celoživotního vzdělávání se liší v závislosti na jejich věku, délce odborné praxe a dosaženém vzdělání. Zájem sester účastnit se programů celoživotního vzdělávání klesá s přibývajícím věkem a délkou praxe a je ovlivněn pracovní vytížeností, vyplývající z nedostatku personálu. Největším motivačním faktorem se ukázalo být vyšší finanční ohodnocení. Nejzásadnějším demotivačním faktorem je nedostatek času. Závěry: Sestry jsou poměrně dobře informovány o jednotlivých formách a...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with the topic of nurses' motivation for lifelong learning and their awareness of this topic. Target: The aim of the bachelor's thesis is to find out whether nurses have an overview of the individual forms of lifelong education of non-medical healthcare workers, whether and how they are motivated to participate in them, and what factors prevent them from participating in lifelong education programs. Methods: A questionnaire containing 22 questions was distributed electronically to the nurses. A total of 493 questionnaires were processed of which 348 general nurses, 70 children's nurses, 58 practical nurses, 8 midwives and 8 paramedics participated in the survey. The non-parametric statistical method Pearson's Chi-square was used for statistical data processing. Results: The results show that nurses' knowledge of individual programs and forms of lifelong learning varies depending on their age, length of professional practice and educational attainment. Nurses' interest in participating in lifelong learning programs decreases with increasing age and length of practice and is influenced by workload resulting from staff shortages. The biggest motivating factor turned out to be a higher financial reward. The most important demotivating factor is lack of time. Conclusions:...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV