Hledat
Zobrazují se záznamy 1-6 z 6
Constructions clivées en français et leurs équivalents en tchèque et en espagnol
French cleft sentences and their counterparts in Czech and in Spanish
Francouzské vytýkací konstrukce a jejich protějšky v češtině a ve španělštině
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Nádvorníková, Olga
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 11. 09. 2019
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: French cleft sentences and their counterparts in Czech and in Spanish The aim of this thesis is to describe the impact of the thematic-rhematic structure to the occurrence of cleft sentences in French language using the ...
Francouzské vytýkací prostředky a jejich protějšky v češtině a ve španělštině Cílem této diplomové práce je pomocí teorie aktuálního větného členění popsat vliv tématicko-rématického členění věty na výskyt vytýkacích ...
Francouzské vytýkací prostředky a jejich protějšky v češtině a ve španělštině Cílem této diplomové práce je pomocí teorie aktuálního větného členění popsat vliv tématicko-rématického členění věty na výskyt vytýkacích ...
L'expression de la non-prise en charge en français et en tchèque
Expression of non-commitment in French et Czech language
Vyjádření cizího mínění ve francouzštině a češtině
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Nádvorníková, Olga
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 06. 09. 2017
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: The aim of this master's thesis is to describe certain aspects of the matter of la non-prise en charge (in English, the addressor's non-commitment to the truth of the proposition). The theoretical part defines someone ...
Cílem této diplomové práce je zachycení vybraných aspektů problému non-prise en charge (v češtině vyjádření cizího mínění). V teoretické části se pokusíme definovat cizí mínění a provést systematizaci prototypických ...
Cílem této diplomové práce je zachycení vybraných aspektů problému non-prise en charge (v češtině vyjádření cizího mínění). V teoretické části se pokusíme definovat cizí mínění a provést systematizaci prototypických ...
Islam dans le discours tchèque contemporain : perception et représentation de « l'autre »
Islam in Contemporary Czech Discourse: perception and representation of "the other"
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Yasar, Abu Ghosh
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 25. 06. 2013
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Hlavním tématem této magisterské diplomové práce je islám a jeho věřící, kteří sídlí v České republice. Výzkum se zaměřuje na jejich přítomnost v zemi v posledních deseti letech a má dva cíle. V prvé řadě jde o seznámení ...
Islam and its believers who reside in the Czech Republic are the main theme of this master thesis. My research focuses, first of all, on the Muslim presence in the country over the last ten years. Secondly, I aim to present ...
Islam and its believers who reside in the Czech Republic are the main theme of this master thesis. My research focuses, first of all, on the Muslim presence in the country over the last ten years. Secondly, I aim to present ...
De la souffrance à l'espérance: les trois Mystères de Charles Péguy
From the Suffering to the Hope: Three Mysteries of Charles Péguy
Od utrpení k naději: tři Mystéria Charlese Péguyho
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Voldřichová - Beránková, Eva
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 18. 06. 2013
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: (česky): Cílem této práce je provést rozbor vybraných tří děl Charlese Péguyho: Le Mystère de la charité de Jeanne d'Arc, Le Mystère du porche de la deuxième vertu a Le Mystère des saints Innocents. Jednotlivá Mystéria ...
(in English): The aim of the thesis is to analyze three selected works of Charles Péguy: Le Mystère de la charité de Jeanne d'Arc, Le Mystère du porche de la deuxième vertu and Le Mystère des saints Innocents. The particular ...
(in English): The aim of the thesis is to analyze three selected works of Charles Péguy: Le Mystère de la charité de Jeanne d'Arc, Le Mystère du porche de la deuxième vertu and Le Mystère des saints Innocents. The particular ...
L'emploi pragmatique de diminutifs en français
Pragmatic meaning of diminutives in French
Pragmatické užití deminutiv ve francouzštině
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Nádvorníková, Olga
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 11. 09. 2019
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Key words: diminution, apostrophe, pragmatics, speech situation, linguistic corpora Abstract: This master's thesis deals with pragmatic use of diminutives in French. The theoretical part defines the category of diminutives ...
Klíčová slova: deminutiva, oslovení, pragmatika, mluvní situace, jazykový korpus Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá pragmatickým užitím deminutiv v současné francouzštině. Teoretická část je věnována vymezení deminutiv ...
Klíčová slova: deminutiva, oslovení, pragmatika, mluvní situace, jazykový korpus Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá pragmatickým užitím deminutiv v současné francouzštině. Teoretická část je věnována vymezení deminutiv ...
Jeux de rôle en FLE
Role-playing in French as a Foreign Language
"Jeux de rôle" ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Nováková, Sylva
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 05. 09. 2018
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce si klade za úkol zmapovat využití "jeux de rôles" neboli "hry rolí" ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka. V teoretické části je představena historie a definice této aktivity a jsou ukázány její didaktická ...
The work is dealing with the "Role-playing" ("Jeux de rôles") in teaching French as a foreign language. The aim of theoretical part is to describe the history and definition of the activity as well as its didactic use and ...
The work is dealing with the "Role-playing" ("Jeux de rôles") in teaching French as a foreign language. The aim of theoretical part is to describe the history and definition of the activity as well as its didactic use and ...