Zobrazit minimální záznam

Subjective wellbeing of science gifted adolescents
dc.contributor.advisorHigh, Radka
dc.creatorBrožová, Barbora
dc.date.accessioned2024-06-12T06:51:29Z
dc.date.available2024-06-12T06:51:29Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189498
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá subjektivním wellbeingem přírodovědně nadaných dospívajících. Cílem práce je popsat subjektivní wellbeing v kontextu nadaných dospívajících a zjistit, kdy jsou tito jedinci šťastní. Jako vzorek nadaných dospívajících byli vybráni účastníci Letního odborného soustředění Běstvinka. Teoretická část se zaměřuje na různá členění wellbeingu včetně modelů a jejich srovnání, která slouží k lepší orientaci v tomto komplexním jevu. Výzkumná část práce představuje výzkumné otázky a cíle práce včetně použité metodologie. Prvním cílem práce je popsat subjektivní wellbeing nadaných dospívajících. Výzkumné otázky se zaměřují na prozkoumání subjektivního wellbiengu, prozkoumání rozdílu mezi pohlavími a mezi dvěma skupinami tábora. Další výzkumné otázky se týkají zjištění, kdy jsou nadaní dospívající šťastní a zjištění v jakém vztahu je subjektivní wellbeing a self-efficacy u tohoto výzkumného vzorku. Druhý cíl této práce je zjistit, co podporuje subjektivní wellbeing přírodovědně nadaných dospívajících. Prostřednictvím výzkumné otázky bylo zjišťováno, které konkrétní faktory podporují subjektivní wellbeing těchto jedinců. Pro popis wellbeingu byly zvoleny dotazníky PISA 2015, PISA 2018 a dotazník WHO-5, který měří subjektivní wellbeing v posledních dvou týdnech. V rámci zisku...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on the subjective wellbeing of science-gifted adolescents. The goal of this thesis is to describe subjective wellbeing in the context of gifted adolescents and to determine when these individuals are happy. Participants of the summer science camp Běstvinka were selected as the sample of the gifted adolescents. The theoretical part focuses on different categories of wellbeing, including models and their comparisons, to better understand this complex phenomenon. The research part of the thesis presents the research questions and objectives of the thesis including the methodology used. The first goal of the thesis is to describe the subjective wellbeing of gifted adolescents. The research questions focus on exploring subjective wellbeing, examining the difference between genders and between the two camp groups. Other research questions aim to find out when gifted adolescents are happy and finding out how subjective wellbeing and self-efficacy are related in this research sample. The second goal of this study is to determine what promotes subjective wellbeing in science gifted adolescents. Through the research question, it was investigated which specific factors support the subjective wellbeing of these individuals. The PISA 2015 and 2018 questionnaires and the WHO-5...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSubjektivní wellbeingcs_CZ
dc.subjectpřírodovědné nadanícs_CZ
dc.subjectnadaní dospívajícícs_CZ
dc.subjectself-efficacycs_CZ
dc.subjectSubjective wellbeingen_US
dc.subjectnaturalistic talenten_US
dc.subjectgifted adolescentsen_US
dc.subjectself-efficacyen_US
dc.titleSubjektivní wellbeing přírodovědně nadaných dospívajícíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId262274
dc.title.translatedSubjective wellbeing of science gifted adolescentsen_US
dc.contributor.refereeTopková, Petra
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.degree.programPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
thesis.degree.programPsychology with special pedagogy extensionen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology with special pedagogy extensionen_US
uk.degree-program.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.enPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá subjektivním wellbeingem přírodovědně nadaných dospívajících. Cílem práce je popsat subjektivní wellbeing v kontextu nadaných dospívajících a zjistit, kdy jsou tito jedinci šťastní. Jako vzorek nadaných dospívajících byli vybráni účastníci Letního odborného soustředění Běstvinka. Teoretická část se zaměřuje na různá členění wellbeingu včetně modelů a jejich srovnání, která slouží k lepší orientaci v tomto komplexním jevu. Výzkumná část práce představuje výzkumné otázky a cíle práce včetně použité metodologie. Prvním cílem práce je popsat subjektivní wellbeing nadaných dospívajících. Výzkumné otázky se zaměřují na prozkoumání subjektivního wellbiengu, prozkoumání rozdílu mezi pohlavími a mezi dvěma skupinami tábora. Další výzkumné otázky se týkají zjištění, kdy jsou nadaní dospívající šťastní a zjištění v jakém vztahu je subjektivní wellbeing a self-efficacy u tohoto výzkumného vzorku. Druhý cíl této práce je zjistit, co podporuje subjektivní wellbeing přírodovědně nadaných dospívajících. Prostřednictvím výzkumné otázky bylo zjišťováno, které konkrétní faktory podporují subjektivní wellbeing těchto jedinců. Pro popis wellbeingu byly zvoleny dotazníky PISA 2015, PISA 2018 a dotazník WHO-5, který měří subjektivní wellbeing v posledních dvou týdnech. V rámci zisku...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on the subjective wellbeing of science-gifted adolescents. The goal of this thesis is to describe subjective wellbeing in the context of gifted adolescents and to determine when these individuals are happy. Participants of the summer science camp Běstvinka were selected as the sample of the gifted adolescents. The theoretical part focuses on different categories of wellbeing, including models and their comparisons, to better understand this complex phenomenon. The research part of the thesis presents the research questions and objectives of the thesis including the methodology used. The first goal of the thesis is to describe the subjective wellbeing of gifted adolescents. The research questions focus on exploring subjective wellbeing, examining the difference between genders and between the two camp groups. Other research questions aim to find out when gifted adolescents are happy and finding out how subjective wellbeing and self-efficacy are related in this research sample. The second goal of this study is to determine what promotes subjective wellbeing in science gifted adolescents. Through the research question, it was investigated which specific factors support the subjective wellbeing of these individuals. The PISA 2015 and 2018 questionnaires and the WHO-5...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV