Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
Řeka Jordán v pohledu přírodních a společenských věd a její funkce ve Starém zákoně
The Jordan River as seen by the natural sciences and humanitiies and its function in the Old Testament
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Sláma, Petr
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 15. 06. 2016
Fakulta / součást: Evangelická teologická fakulta / Protestant Theological Faculty
Abstrakt: This bachelor thesis deals with the meaning of Jordan River. It tries to look at it complexly from natural, social and most notably biblical sciences' point of view. The purpose of this thesis is to define the function of ...
Bakalářská práce se zabývá významem řeky Jordán. Na řeku se snaží dívat komplexně v pohledu přírodních, společenských a zejména biblických věd. Účelem práce je na základě pěti konkrétních starozákonních příběhů zjistit, ...
Bakalářská práce se zabývá významem řeky Jordán. Na řeku se snaží dívat komplexně v pohledu přírodních, společenských a zejména biblických věd. Účelem práce je na základě pěti konkrétních starozákonních příběhů zjistit, ...
Bůh ví: Sloveso j-d-a jako predikát Boží v Pentateuchu a jeho uchopení v rabínské a patristické literatuře
When God comes to know: The verbal root j-d-a as the predicate of God in Pentateuch and its comperhension in Rabbinic and Patristic literature
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Sláma, Petr
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 13. 09. 2016
Fakulta / součást: Evangelická teologická fakulta / Protestant Theological Faculty
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá jednak charakteristikou slovesného kořene j-d-a (vědět, poznat) v Pentateuchu na místech, kde Bůh či Hospodin je subjektem, a jednak tím, jak toto sloveso vykládá rabínská a patristická ...
This Diploma thesis deals with two main issues. First, it explores the verbal root yadaʽ (know, learn) in the Pentateuch on places where God or the Lord is a grammatical subject, and second, how this verb has been interpreted ...
This Diploma thesis deals with two main issues. First, it explores the verbal root yadaʽ (know, learn) in the Pentateuch on places where God or the Lord is a grammatical subject, and second, how this verb has been interpreted ...