Zobrazit minimální záznam

Motivation to study paediatric nursing professions at universities
dc.contributor.advisorJirkovský, Daniel
dc.creatorKodrlová, Radka
dc.date.accessioned2024-04-08T11:01:28Z
dc.date.available2024-04-08T11:01:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187523
dc.description.abstractAim: An objective of this thesis is to investigate a motivation of students to apply for a bachelor's program Pediatric nursing. Theoretical part of the thesis is divided in the two chapters: first one is dedicated to a phenomenon of the motivation itself, whilst the second one is a presentation of the program. In the chapter concerning the motivation, its typology and sources are examined, its principles and possible barriers are described and selected theories of human motivation are reviewed as well as a relationship between a process of learning and the motivation. In the second chapter, Pediatric nursing program is outlined as it is being taught at 2. LF UK. Methods: An empiric part of this thesis utilizes data gathered by means of a survey accomplished with an original structured questionaire which was distributed to the students of the Pediatric nursing at 2.LF UK by electronic means. Forty nine respondents completely filled in the questionaire from the total number of sixty five addressed, detailed results are represented in the tabular surveys. Results: Regarding the majority of the answers, fundamental statistical differences were not found. The only exceptions were three questions where there were considerable differences between the answers of the younger and the older respondents and...en_US
dc.description.abstractCíl: Cílem této práce je zjistit motivaci studentů k podání přihlášky na bakalářský studijní program Pediatrické ošetřovatelství. Teoretická část práce je rozdělena na dvě kapitoly: první z nich se věnuje samotnému fenoménu motivace, druhá je pak představením studijního oboru. V kapitole týkající se motivace je probrána její typologie a zdroje, popis jejích principů a možných bariér, prostor je věnovaný také vybraným teoriím lidské motivace a vztahu mezi učením a motivací. Ve druhé kapitole je popsán program Pediatrického ošetřovatelství tak, jak je realizovaný na 2. LF UK. Metodika: Empirická část práce využívá data získaná formou dotazníkového šetření pomocí strukturovaného dotazníku vlastní konstrukce, který byl distribuován studentům Pediatrického ošetřovatelství 2. LF UK elektronickou formou. Z celkového množství šedesáti pěti oslovených respondentů jich dotazník kompletně vyplnilo čtyřicet devět, podrobné výsledky jsou znázorněny v tabelárních přehledech. Výsledky: U většiny odpovědí nebyly shledány zásadní statistické rozdíly. Výjimkami byly pouze tři otázky, kde se významně lišily odpovědi mezi mladšími a staršími účastníky šetření, a dvě otázky, na které odlišně odpovídali respondenti bez odborné způsobilosti a s odbornou způsobilostí. Závěr: Pro podrobnější analýzu daného tématu a získání...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectPediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
dc.subjectpéče o dětics_CZ
dc.subjectstudium pediatrického ošetřovatelstvícs_CZ
dc.subjectPaediatric nursingen_US
dc.subjectchildcareen_US
dc.subjectstudy of paediatric nursingen_US
dc.titleMotivace ke studiu pediatrického ošetřovatelství na vysokých školáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-01
dc.description.departmentDepartment of Nursingen_US
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255781
dc.title.translatedMotivation to study paediatric nursing professions at universitiesen_US
dc.contributor.refereeDorková, Zlatica
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePaediatric Nursingen_US
thesis.degree.disciplinePediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programPaediatric Nursingen_US
thesis.degree.programPediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Nursingen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enPaediatric Nursingen_US
uk.degree-program.csPediatrické ošetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enPaediatric Nursingen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCíl: Cílem této práce je zjistit motivaci studentů k podání přihlášky na bakalářský studijní program Pediatrické ošetřovatelství. Teoretická část práce je rozdělena na dvě kapitoly: první z nich se věnuje samotnému fenoménu motivace, druhá je pak představením studijního oboru. V kapitole týkající se motivace je probrána její typologie a zdroje, popis jejích principů a možných bariér, prostor je věnovaný také vybraným teoriím lidské motivace a vztahu mezi učením a motivací. Ve druhé kapitole je popsán program Pediatrického ošetřovatelství tak, jak je realizovaný na 2. LF UK. Metodika: Empirická část práce využívá data získaná formou dotazníkového šetření pomocí strukturovaného dotazníku vlastní konstrukce, který byl distribuován studentům Pediatrického ošetřovatelství 2. LF UK elektronickou formou. Z celkového množství šedesáti pěti oslovených respondentů jich dotazník kompletně vyplnilo čtyřicet devět, podrobné výsledky jsou znázorněny v tabelárních přehledech. Výsledky: U většiny odpovědí nebyly shledány zásadní statistické rozdíly. Výjimkami byly pouze tři otázky, kde se významně lišily odpovědi mezi mladšími a staršími účastníky šetření, a dvě otázky, na které odlišně odpovídali respondenti bez odborné způsobilosti a s odbornou způsobilostí. Závěr: Pro podrobnější analýzu daného tématu a získání...cs_CZ
uk.abstract.enAim: An objective of this thesis is to investigate a motivation of students to apply for a bachelor's program Pediatric nursing. Theoretical part of the thesis is divided in the two chapters: first one is dedicated to a phenomenon of the motivation itself, whilst the second one is a presentation of the program. In the chapter concerning the motivation, its typology and sources are examined, its principles and possible barriers are described and selected theories of human motivation are reviewed as well as a relationship between a process of learning and the motivation. In the second chapter, Pediatric nursing program is outlined as it is being taught at 2. LF UK. Methods: An empiric part of this thesis utilizes data gathered by means of a survey accomplished with an original structured questionaire which was distributed to the students of the Pediatric nursing at 2.LF UK by electronic means. Forty nine respondents completely filled in the questionaire from the total number of sixty five addressed, detailed results are represented in the tabular surveys. Results: Regarding the majority of the answers, fundamental statistical differences were not found. The only exceptions were three questions where there were considerable differences between the answers of the younger and the older respondents and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV