dc.contributor.advisor | Majorová, Simona | |
dc.creator | Polcarová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2023-11-07T00:54:27Z | |
dc.date.available | 2023-11-07T00:54:27Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/184336 | |
dc.description.abstract | Title: Influence of the educational programme on pupils awareness on the provision of first aid Objectives: The main goal of my bachelor's thesis is to create an educational program for fourth-grade students to improve their knowledge of first aid provision. Another goal is to find out whether the completion of the program was beneficial for the pupils, i.e. whether they acquired new knowledge. Methods: The educational program was created on the basis of the methodical guide First Aid for Schools by authors Mgr. Michaela Havel and Bc. Tomáš Pinkr, which was created according to the recommendations of the Ministry of Education and Sports (hereinafter MŠMT). The research set, which was presented with a self-design questionnaire with closed questions to establish the knowledge of first aid provision to date, consisted of 46 pupils of the fourth grade of the elementary school. After that, the pupils completed lessons according to the proposed educational programme and were presented with the original questionnaire after five days. The results were then compared and processed. Results: It succeeded in creating an educational program on the subject of providing first aid for fourth-grade students. The questionnaire survey confirmed that the completion of the program improved pupils' knowledge of first... | en_US |
dc.description.abstract | Název: Vliv edukačního programu na povědomí žáků základní školy o poskytování první pomoci. Cíle: Hlavním cílem mé bakalářské práce je vytvořit edukační program na téma poskytování první pomoci pro žáky čtvrté třídy, který by měl zlepšit jejich znalosti o poskytování první pomoci. Dalším cílem je zjistit, zda bylo absolvování programu žákům přínosné, tedy jestli nabyli nových vědomostí. Metody: Edukační program byl vytvořen na základě metodické příručky První pomoc pro školy od autorů Mgr. Michaely Havlové a Bc. Tomáše Pinkra, která byla vytvořena dle doporučení Ministerstva školství a tělovýchovy (dále MŠMT). Výzkumný soubor, kterému byl předložen dotazník vlastní konstrukce s uzavřenými otázkami, pro zjištění dosavadních znalostí o poskytování první pomoci, tvořilo 46 žáků čtvrté třídy ZŠ. Poté žáci absolvovali výuku dle navrženého edukačního programu a po pěti dnech jim byl předložen původní dotazník. Výsledky byly následně porovnány a zpracovány. Výsledky: Podařilo se vytvořit edukační program na téma poskytování první pomoci pro žáky čtvrté třídy. Dotazníkové šetření potvrdilo, že se absolvováním programu zlepšily znalosti žáků o poskytování první pomoci o více než 10 %, proto lze potvrdit jeho přínos. Klíčová slova: výuka, znalosti, mladší školní věk | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | výuka | cs_CZ |
dc.subject | znalosti | cs_CZ |
dc.subject | mladší školní věk | cs_CZ |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | knowledge | en_US |
dc.subject | younger school age | en_US |
dc.title | Vliv edukačního programu na povědomí žáků základní školy o poskytování první pomoci. | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-09-07 | |
dc.description.department | Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 248339 | |
dc.title.translated | Influence of the educational programme on pupils' awareness primary schools on the provision of first aid. | en_US |
dc.contributor.referee | Mahrová, Andrea | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adapted Physical Education and Sport | en_US |
thesis.degree.program | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adapted Physical Education and Sport | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adapted Physical Education and Sport | en_US |
uk.degree-program.cs | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adapted Physical Education and Sport | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Vliv edukačního programu na povědomí žáků základní školy o poskytování první pomoci. Cíle: Hlavním cílem mé bakalářské práce je vytvořit edukační program na téma poskytování první pomoci pro žáky čtvrté třídy, který by měl zlepšit jejich znalosti o poskytování první pomoci. Dalším cílem je zjistit, zda bylo absolvování programu žákům přínosné, tedy jestli nabyli nových vědomostí. Metody: Edukační program byl vytvořen na základě metodické příručky První pomoc pro školy od autorů Mgr. Michaely Havlové a Bc. Tomáše Pinkra, která byla vytvořena dle doporučení Ministerstva školství a tělovýchovy (dále MŠMT). Výzkumný soubor, kterému byl předložen dotazník vlastní konstrukce s uzavřenými otázkami, pro zjištění dosavadních znalostí o poskytování první pomoci, tvořilo 46 žáků čtvrté třídy ZŠ. Poté žáci absolvovali výuku dle navrženého edukačního programu a po pěti dnech jim byl předložen původní dotazník. Výsledky byly následně porovnány a zpracovány. Výsledky: Podařilo se vytvořit edukační program na téma poskytování první pomoci pro žáky čtvrté třídy. Dotazníkové šetření potvrdilo, že se absolvováním programu zlepšily znalosti žáků o poskytování první pomoci o více než 10 %, proto lze potvrdit jeho přínos. Klíčová slova: výuka, znalosti, mladší školní věk | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Influence of the educational programme on pupils awareness on the provision of first aid Objectives: The main goal of my bachelor's thesis is to create an educational program for fourth-grade students to improve their knowledge of first aid provision. Another goal is to find out whether the completion of the program was beneficial for the pupils, i.e. whether they acquired new knowledge. Methods: The educational program was created on the basis of the methodical guide First Aid for Schools by authors Mgr. Michaela Havel and Bc. Tomáš Pinkr, which was created according to the recommendations of the Ministry of Education and Sports (hereinafter MŠMT). The research set, which was presented with a self-design questionnaire with closed questions to establish the knowledge of first aid provision to date, consisted of 46 pupils of the fourth grade of the elementary school. After that, the pupils completed lessons according to the proposed educational programme and were presented with the original questionnaire after five days. The results were then compared and processed. Results: It succeeded in creating an educational program on the subject of providing first aid for fourth-grade students. The questionnaire survey confirmed that the completion of the program improved pupils' knowledge of first... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Nováková, Pavlína | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |