Zobrazit minimální záznam

Influence of the educational programme on pupils' awareness primary schools on the provision of first aid.
dc.contributor.advisorMajorová, Simona
dc.creatorPolcarová, Kateřina
dc.date.accessioned2023-11-07T00:54:27Z
dc.date.available2023-11-07T00:54:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184336
dc.description.abstractTitle: Influence of the educational programme on pupils awareness on the provision of first aid Objectives: The main goal of my bachelor's thesis is to create an educational program for fourth-grade students to improve their knowledge of first aid provision. Another goal is to find out whether the completion of the program was beneficial for the pupils, i.e. whether they acquired new knowledge. Methods: The educational program was created on the basis of the methodical guide First Aid for Schools by authors Mgr. Michaela Havel and Bc. Tomáš Pinkr, which was created according to the recommendations of the Ministry of Education and Sports (hereinafter MŠMT). The research set, which was presented with a self-design questionnaire with closed questions to establish the knowledge of first aid provision to date, consisted of 46 pupils of the fourth grade of the elementary school. After that, the pupils completed lessons according to the proposed educational programme and were presented with the original questionnaire after five days. The results were then compared and processed. Results: It succeeded in creating an educational program on the subject of providing first aid for fourth-grade students. The questionnaire survey confirmed that the completion of the program improved pupils' knowledge of first...en_US
dc.description.abstractNázev: Vliv edukačního programu na povědomí žáků základní školy o poskytování první pomoci. Cíle: Hlavním cílem mé bakalářské práce je vytvořit edukační program na téma poskytování první pomoci pro žáky čtvrté třídy, který by měl zlepšit jejich znalosti o poskytování první pomoci. Dalším cílem je zjistit, zda bylo absolvování programu žákům přínosné, tedy jestli nabyli nových vědomostí. Metody: Edukační program byl vytvořen na základě metodické příručky První pomoc pro školy od autorů Mgr. Michaely Havlové a Bc. Tomáše Pinkra, která byla vytvořena dle doporučení Ministerstva školství a tělovýchovy (dále MŠMT). Výzkumný soubor, kterému byl předložen dotazník vlastní konstrukce s uzavřenými otázkami, pro zjištění dosavadních znalostí o poskytování první pomoci, tvořilo 46 žáků čtvrté třídy ZŠ. Poté žáci absolvovali výuku dle navrženého edukačního programu a po pěti dnech jim byl předložen původní dotazník. Výsledky byly následně porovnány a zpracovány. Výsledky: Podařilo se vytvořit edukační program na téma poskytování první pomoci pro žáky čtvrté třídy. Dotazníkové šetření potvrdilo, že se absolvováním programu zlepšily znalosti žáků o poskytování první pomoci o více než 10 %, proto lze potvrdit jeho přínos. Klíčová slova: výuka, znalosti, mladší školní věkcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.subjectznalostics_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectknowledgeen_US
dc.subjectyounger school ageen_US
dc.titleVliv edukačního programu na povědomí žáků základní školy o poskytování první pomoci.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-07
dc.description.departmentZdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId248339
dc.title.translatedInfluence of the educational programme on pupils' awareness primary schools on the provision of first aid.en_US
dc.contributor.refereeMahrová, Andrea
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.disciplineAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.degree.programAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.programAdapted Physical Education and Sporten_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-discipline.enAdapted Physical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-program.enAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Vliv edukačního programu na povědomí žáků základní školy o poskytování první pomoci. Cíle: Hlavním cílem mé bakalářské práce je vytvořit edukační program na téma poskytování první pomoci pro žáky čtvrté třídy, který by měl zlepšit jejich znalosti o poskytování první pomoci. Dalším cílem je zjistit, zda bylo absolvování programu žákům přínosné, tedy jestli nabyli nových vědomostí. Metody: Edukační program byl vytvořen na základě metodické příručky První pomoc pro školy od autorů Mgr. Michaely Havlové a Bc. Tomáše Pinkra, která byla vytvořena dle doporučení Ministerstva školství a tělovýchovy (dále MŠMT). Výzkumný soubor, kterému byl předložen dotazník vlastní konstrukce s uzavřenými otázkami, pro zjištění dosavadních znalostí o poskytování první pomoci, tvořilo 46 žáků čtvrté třídy ZŠ. Poté žáci absolvovali výuku dle navrženého edukačního programu a po pěti dnech jim byl předložen původní dotazník. Výsledky byly následně porovnány a zpracovány. Výsledky: Podařilo se vytvořit edukační program na téma poskytování první pomoci pro žáky čtvrté třídy. Dotazníkové šetření potvrdilo, že se absolvováním programu zlepšily znalosti žáků o poskytování první pomoci o více než 10 %, proto lze potvrdit jeho přínos. Klíčová slova: výuka, znalosti, mladší školní věkcs_CZ
uk.abstract.enTitle: Influence of the educational programme on pupils awareness on the provision of first aid Objectives: The main goal of my bachelor's thesis is to create an educational program for fourth-grade students to improve their knowledge of first aid provision. Another goal is to find out whether the completion of the program was beneficial for the pupils, i.e. whether they acquired new knowledge. Methods: The educational program was created on the basis of the methodical guide First Aid for Schools by authors Mgr. Michaela Havel and Bc. Tomáš Pinkr, which was created according to the recommendations of the Ministry of Education and Sports (hereinafter MŠMT). The research set, which was presented with a self-design questionnaire with closed questions to establish the knowledge of first aid provision to date, consisted of 46 pupils of the fourth grade of the elementary school. After that, the pupils completed lessons according to the proposed educational programme and were presented with the original questionnaire after five days. The results were then compared and processed. Results: It succeeded in creating an educational program on the subject of providing first aid for fourth-grade students. The questionnaire survey confirmed that the completion of the program improved pupils' knowledge of first...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantNováková, Pavlína
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV