Vhled do evropského vzdělávacího systému fyzioterapie: Jak výběr alma mater ovlivňuje kvalitu života a kvalitu vzdělání studentů fyzioterapie
Insight to European Physiotherapy Education systems: How choice of Alma Mater affect Quality of Life and Quality of Education of Physiotherapy Students
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183676Identifiers
Study Information System: 244108
Collections
- Kvalifikační práce [1710]
Author
Advisor
Consultant
Machač, Stanislav
Referee
Špaňhelová, Šárka
Faculty / Institute
Second Faculty of Medicine
Discipline
Applied physiotherapy
Department
Department of Rehabilitation and Sports Medicine
Date of defense
12. 6. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
rehabilitace, studium, psychické zdraví, kvalita spánku, nutriční návyky, pohybová aktivitaKeywords (English)
rehabilitation, education, mental health, sleep quality, nutrition habits, physical activityCíl: Cílem práce je deskriptivní popis a porovnání současných vzdělávacích systému a vybraných modalit (psychické zdraví, kvalita spánku a nutriční návyky, pohybová aktivity) u studentů fyzioterapie v Evropě. Metodika: Jedná se o průřezovou, deskriptivní studii zpracovávající dva dotazníky. Respondenty prvního dotazníku byli zástupci univerzit, druhého pak studenti bakalářského programu fyzioterapie. Výsledky: Přestože 75 % studentů hodnotí svou kvalitu života pozitivně a 47 % je spokojeno se svým mentálním zdravím, 65 % ukazuje vyšší míru stresové zátěže, společně s 70,5 % popisujících zhoršenou kvalitu spánku. Minimální pohybovou aktivitu 150 min/týden popisuje 78,9 % studentů, a posilování 2x týdně se věnuje 67 %. Studenti dosahujících horších výsledků stresové zátěže/ psychického zdraví vykazovali i horší kvalitu spánku a nižší množství pohybové aktivity, signifikantně hůře na tom byly ženy. Nejlépe jsou na tom, z pohledu psychického zdraví, pohybové aktivity a kvality spánku studenti z Finska a Kosova, nejhůře naopak studenti z Itálie, Řecka a Portugalska. Studenti z Itálie zároveň udávají největší nespokojenost s organizací studijního programu a komunikace mezi vyučujícími a zároveň i nejméně vyučovaných technik (15/33). Oproti tomu studenti z Kosova vykazovali nejvyšší výsledky v rámci...
Objective: The objective of this study is to describe and compare the current educational systems and selective modalities related to mental health, sleep quality, nutritional habits a physical activity of physiotherapy students in Europe. Methodology: A cross-sectional, descriptive study processing two questionnaires is used with one dedicated to university representatives and the other to physiotherapy students. Results: Although 75% of students rated their quality of life positively and 47% were satisfied with their mental health, 65% showed higher levels of stress and 50.5% describe dan impaired sleep quality. The minimum physical activity of 150 minutes weekly was described by 78.9% of students, within which 67% engage in strengthening twice a week. Students with a higher stress load/worse psychological health also showed worse sleep quality and lower amount of physical activity, women were significantly worse off. In terms of physical activity and sleep quality, students from Finland and Kosovo achieved the best results, while students from Italy, Greece, and Portugal achieved the worst. Students from Italy indicated the greatest dissatisfaction with the organization of the study system and communication between teachers and have the lowest number of taught techniques (15/33), while in Kosovo...