Mentoring v prostředí školství ČR se zaměřením na možné bariéry při jeho využívání
Mentoring in the school environment, the Czech Republic, focusing on possible barriers to its use
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1836Identifiers
Study Information System: 173240
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Trojanová, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Management of Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 1. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
mentoring, mentor, mentorovaný, osobní rozvoj, zpětná vazba, znalost, zkušenost, podpora, motivace, bariéryKeywords (English)
mentoring, mentor, mentee, personal development, feedback, knowledge, experience, promotion, motivation, barriersDiplomová práce pojednává a věnuje se jedné z profesních podpor - mentoringu, jeho využití ve školství a jeho modelům a následně i jeho rizikům. Cílem této práce je zjistit jaké bariéry obecného i konkrétního typu se objevují při využívání mentorském programu ve školství a vytvořit jejich přehled. Pro potřebu komplexního pohledu byli osloveni respondenti, kteří se nejčastěji s mentoringem setkávají či zažívají konkrétní zkušenost. Jsou to mentoři, mentorovaní spolu s řediteli škol. Spojení těchto pohledů vytváří odborný náhled na zkoumanou tématiku. Mentoring otevírá ve školství nové obzory, teoretické část nás seznámí s vývojem a náhledy na tuto jedinečnou profesní podporu. Poukazuje na nesnadné zavádění tohoto fenoménu do praxe, podpořené nedůvěrou a malou informovaností u pedagogické veřejnosti. Výzkumná část vychází ze získaných informací v dostupné literatuře, výstupů mentorských asociací a organizací, z článků či příspěvků z odborných časopisů. Vyhodnocuje přístup k zavádění mentoringu spolu s jeho riziky a doporučeními pro optimální vývoj a implementaci mentorské podpory. Cílem práce je podpořit její jasnou a zřejmou podobu pro rozvoj profesních kompetencí pedagogů na všech stupních škol v ČR. KLÍČOVÁ SLOVA mentoring, mentor, mentorovaný, ředitel, osobní rozvoj, znalost, zkušenost, profesní...
The diploma thesis deals with one of the professional support - mentoring, its use in education and its models and consequently its risks. The aim of this work is to determine what barriers both general and specific type appear in the use of mentoring programs in schools and to create overview. The need for a comprehensive view were approached respondents who are most often confronted with mentoring or experiencing a particular experience. They are mentors, mentoring, along with school principals. The combination of these perspectives creates expert insight on the themes explored. Mentoring opens new horizons in education, the theoretical part of us familiar with the development and insights into this unique professional support. It refers to the introduction of this phenomenon difficult to practice, supported by mistrust and low awareness by teaching the public. Research is based on the information available in the literature, the outputs mentoring associations and organizations of articles or contributions from professional journals. Evaluates approach to introducing mentoring along with its risks and recommendations for optimal development and implementation of mentoring support. The aim is to promote a clear and obvious form for the development of professional competencies of educators at all...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Mentoring v období profesní adaptace učitelů na středních školách
Defence status: DEFENDEDAndrová, Irena (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 19. 5. 2016Diplomová práce je zaměřena na proces mentoringu a jeho uplaňování v procesu profesní adaptace učitelů na středních školách. Cílem práce je na základě literární rešerše dostupné literatury a výsledků výzkumného šetření ... -
Role mentora v podmínkách základní školy
Defence status: DEFENDEDPráchenská, Daniela (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Date of defense: 26. 5. 2015 -
Možnosti využití mentoringu ve vzdělávání a rozvoji pracovníků v organizaci
Defence status: DEFENDEDČmochová, Markéta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Date of defense: 1. 9. 2016Bakalářská práce podává přehled o možnostech využití mentoringu ve vzdělávání a rozvoji pracovníků v organizaci, specifikuje situace, ve kterých lze užití mentoringu definovat jako efektivní. Obsahem práce je identifikace ...