Adaptační proces na oddělení centrálních operačních sálů ÚVN-VFN Praha
Orientation process at the Department of the Central Operating Rooms in the Central Military Hospital Prague
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183525Identifiers
Study Information System: 245802
Collections
- Kvalifikační práce [3204]
Author
Advisor
Referee
Bělíková, Miluše
Faculty / Institute
Third Faculty of Medicine
Discipline
General Nursing
Department
Department of Nursing 3FM CU
Date of defense
29. 6. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, 3. lékařská fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce se zabývá povinně volitelným kurzem Adaptační proces na oddělení centrálních operačních sálů ÚVN-VFN Praha a jeho vlivu na volbu budoucího pracoviště absolventek bakalářského studia Všeobecného ošetřovatelství na 3.LF UK. V teoretické části se zabývá charakteristikou povinně volitelných kurzů a volitelných předmětů na 3.LF UK, odborné praxi a adaptačnímu procesu, kterým si studenti při plnění kurzu procházeli. Metodologická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu a Interpretativní fenomenologické analýze, které byly v této práci aplikovány. V praktické části je popsána struktura výzkumu a jsou zde zpracovány interpretace výsledků ze získaných rozhovorů s informanty, kteří zkoumaný kurz absolvovali. V závěru praktické části jsou navrhnuta doporučení pro praxi, která by mohla pomoci ke zlepšení kurzu pro budoucí studenty.
The bachelor's thesis deals with the compulsory optional course Adaptation process at the department of central operating theaters of the ÚVN-VFN Prague and its influence on the choice of future workplace for female graduates of the Bachelor of General Nursing at the 3rd Faculty of Medicine, Charles Univesity. In the theoretical part, it deals with the characteristics of compulsory optional courses and optional subjects at the 3rd Faculty of Medicine, Charles Univesity, professional practice and the adaptation process that students went through while completing the course. The methodological part is devoted to qualitative research and Interpretative phenomenological analysis, which were applied in this work. In the practical part, the structure of the research is described and the interpretation of the results from the obtained interviews with informants who completed the researched course are processed here. At the end of the practical part, recommendations for practice are proposed that could help to improve the course for future students.