Vnímání vodního slalomu sponzory
Sponsors' perception of canoe slalom
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182382Identifiers
Study Information System: 227045
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Consultant
Bílý, Milan
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 6. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Marketing, marketingová strategie, popularita, kampaň, kanoistikaKeywords (English)
Marketing, marketing strategy, popularity, campaign, canoeingNázev: Vnímání vodního slalomu sponzory Cíle: Cílem této práce je zjistit, jaký je přístup českých firem ke sponzoringu sportu. Dalším cílem je zjištění příčin dosavadní neodpovídající popularity vodního slalomu oproti jiným menšinovým sportům a následné sestavení nové marketingové strategie pro Český svaz kanoistů s cílem podpory zvýšení popularity tohoto sportu. Metody: V práci je použita kvantitativní metoda, konkrétně anketa napříč předními českými firmami. Data z této ankety budeme analyzovat a následně sestavovat novou marketingovou strategii. Výsledky: Zjistili jsme, že firmy upřednostňují především sponzoring jednotlivců a poté klubů, či týmů a také podporují především masové sporty. Vodní slalom by se měl zaměřit na propagaci svých nejlepších sportovců, již známých osobností, což by mu mělo pomoci se zvýšením popularity. Klíčová slova: Marketing, marketingová strategie, popularita, kampaň, kanoistika
Title: Sponsors' perception of canoe slalom Objectives: The aim of this thesis is to find out how Czech companies approach sports sponsorship. Another aim is addressing the reasons why canoe slalom still lacks the adequate level of popularity among Czech society in comparison to other minority sports. Based on the data from our research, I will suggest a new marketing campaign for the Czech canoe union in order to support the increasing popularity of this sport. Methods: The main method used in this thesis was a quantitative method, specifically a survey across Czech companies. Data from our research will be analyzed and used in creating a new marketing strategy. Results: We have found out that companies prefer to sponsor mostly individuals followed by sports teams and clubs. Also, they mostly sponsor mass sports. Canoe slalom should build its promotion strategy upon the best individual athletes, who are already well-known to increase its popularity. Key words: Marketing, marketing strategy, popularity, campaign, canoeing