Marketingová komunikace serfového klubu
Marketing communication of surf club
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182372Identifiers
Study Information System: 226869
Collections
- Kvalifikační práce [8923]
Author
Advisor
Referee
Opelík, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Department of Sport Management
Date of defense
19. 6. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
marketing, komunikační mix, sběr dat, cílová skupina, analýza trhu, sport, surfingKeywords (English)
marketing, communication mix, data collection, target group, market analysis, sport, surfingNázev: Marketingová komunikace surfového klubu Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je připravit doporučení pro marketingovou komunikaci daného surfového klubu. Metody: V této práci byly použity kvantitativní i kvalitativní́ metody. Jednalo se o metodu online dotazování. Následně byl proveden polostrukturovaný rozhovor se členem vedení klubu. Výsledky: Při analýze klubu bylo zjištěno, že aktuální marketingová komunikace není strukturovaná ani nemá přesně definované cíle. Výsledkem práce jsou doporučení, která mají za cíl celkové zlepšení marketingové komunikace klubu, a tím pomoci klubu v jeho růstu i udržení své pozice jako hlavní neziskové organizace v prostředí českého surfingu. Doporučení jsou zaměřená především na vytvoření ucelené a pravidelné marketingové komunikace klubu. Klíčová slova: marketingová komunikace, surfing, neziskový selektor, sportovní klub
Title: Marketing Communication of a Surfing Club Objectives: The main aim of this bachelor's thesis is to prepare recommendations for the marketing communication of the specified surfing club. Methods: Both quantitative and qualitative methods were used in this work. These included an online survey method, followed by semi-structured interviews with a member of the club's management. Results: The analysis of the club revealed that the current marketing communication is not structured and does not have clearly defined objectives. The result of this work are recommendations aimed at overall improvement of the club's marketing communication, thereby assisting the club in its growth and maintenance of its position as the primary non-profit organization in the Czech surfing environment. The recommendations are primarily focused on creating comprehensive and regular marketing communication for the club. Keywords: marketing communication, surfing, non-profit sector, sports club relations