Zobrazit minimální záznam

The Evaluation of pedagogical staff
dc.contributor.advisorTureckiová, Michaela
dc.creatorSobotová, Věra
dc.date.accessioned2023-07-25T00:57:04Z
dc.date.available2023-07-25T00:57:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180905
dc.description.abstractThe topic of the diploma thesis is the evaluation of teaching staff. The aim of the thesis is to describe the evaluation tools used for evaluation of teaching staff in private primary and secondary schools in the Czech Republic and to propose an optimisation of the evaluation system based on the results. The thesis provides a comprehensive overview of the issue of teacher evaluation and presents a summary of methods of teacher evaluation that can be used to improve the quality of education. In the theoretical part, concepts such as forms, criteria, functions, process and methods of evaluation are introduced. The specific aspects of teacher evaluation and the importance of communication of evaluation results to staff, mistakes of evaluators and evaluated, as well as evaluation principles, new trends in this field and possible uses of evaluation results are described. The practical part of the thesis is based on a questionnaire survey among principals of private primary and secondary schools. The results show that lesson observations and self-evaluation are the most commonly used tools for teacher evaluation. Most principals evaluate teachers at least once a year and use teachers' work motivation and skills as evaluation criteria. The research also showed that only half of the respondents are...en_US
dc.description.abstractTématem diplomové práce je Hodnocení pedagogických pracovníků. Cílem práce je popsat používané hodnoticí nástroje pro hodnocení pedagogických pracovníků v soukromých základních a středních školách v České republice a na základě zjištěných výsledků navrhnout optimalizaci systému hodnocení. Práce poskytuje ucelený přehled o problematice hodnocení pedagogů a prezentuje souhrn hodnoticích metod pedagogických pracovníků, které mohou být využity ke zlepšení kvality vzdělávání. V teoretické části jsou představeny pojmy jako formy, kritéria, funkce, proces a metody hodnocení. Jsou popsána specifika hodnocení pedagogů a důležitost sdělování výsledků hodnocení pracovníkům, chyby hodnotitelů a hodnocených, jakož i zásady hodnocení, nové trendy v této oblasti a možné využití výsledků hodnocení. Praktická část práce je založena na dotazníkovém šetření mezi řediteli soukromých základních a středních škol. Výsledky ukázaly, že hospitace a sebehodnocení jsou nejpoužívanějšími nástroji pro hodnocení pedagogů. Většina ředitelů hodnotí pedagogy alespoň jedenkrát ročně a využívá motivaci k práci a schopnosti pedagogů jako kritéria hodnocení. Výzkum také ukázal, že pouze polovina respondentů je spokojena s fungováním hodnocení ve své škole. Nejvíce respondentů by si přálo mít na hodnocení více času a stejné množství...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectevaluationen_US
dc.subjectevaluation interwiewen_US
dc.subjectevaluation criteriaen_US
dc.subjectevaluation methodsen_US
dc.subjectteaching staffen_US
dc.subjecthuman resource managementen_US
dc.subjectevaluation systemen_US
dc.subjecthodnocenícs_CZ
dc.subjecthodnoticí rozhovorcs_CZ
dc.subjectkritéria hodnocenícs_CZ
dc.subjectmetody hodnocenícs_CZ
dc.subjectpedagogický pracovníkcs_CZ
dc.subjectřízení lidských zdrojůcs_CZ
dc.subjectsystém hodnocenícs_CZ
dc.titleHodnocení pedagogických pracovníkůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-24
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId251019
dc.title.translatedThe Evaluation of pedagogical staffen_US
dc.contributor.refereeSvobodová, Zuzana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je Hodnocení pedagogických pracovníků. Cílem práce je popsat používané hodnoticí nástroje pro hodnocení pedagogických pracovníků v soukromých základních a středních školách v České republice a na základě zjištěných výsledků navrhnout optimalizaci systému hodnocení. Práce poskytuje ucelený přehled o problematice hodnocení pedagogů a prezentuje souhrn hodnoticích metod pedagogických pracovníků, které mohou být využity ke zlepšení kvality vzdělávání. V teoretické části jsou představeny pojmy jako formy, kritéria, funkce, proces a metody hodnocení. Jsou popsána specifika hodnocení pedagogů a důležitost sdělování výsledků hodnocení pracovníkům, chyby hodnotitelů a hodnocených, jakož i zásady hodnocení, nové trendy v této oblasti a možné využití výsledků hodnocení. Praktická část práce je založena na dotazníkovém šetření mezi řediteli soukromých základních a středních škol. Výsledky ukázaly, že hospitace a sebehodnocení jsou nejpoužívanějšími nástroji pro hodnocení pedagogů. Většina ředitelů hodnotí pedagogy alespoň jedenkrát ročně a využívá motivaci k práci a schopnosti pedagogů jako kritéria hodnocení. Výzkum také ukázal, že pouze polovina respondentů je spokojena s fungováním hodnocení ve své škole. Nejvíce respondentů by si přálo mít na hodnocení více času a stejné množství...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the diploma thesis is the evaluation of teaching staff. The aim of the thesis is to describe the evaluation tools used for evaluation of teaching staff in private primary and secondary schools in the Czech Republic and to propose an optimisation of the evaluation system based on the results. The thesis provides a comprehensive overview of the issue of teacher evaluation and presents a summary of methods of teacher evaluation that can be used to improve the quality of education. In the theoretical part, concepts such as forms, criteria, functions, process and methods of evaluation are introduced. The specific aspects of teacher evaluation and the importance of communication of evaluation results to staff, mistakes of evaluators and evaluated, as well as evaluation principles, new trends in this field and possible uses of evaluation results are described. The practical part of the thesis is based on a questionnaire survey among principals of private primary and secondary schools. The results show that lesson observations and self-evaluation are the most commonly used tools for teacher evaluation. Most principals evaluate teachers at least once a year and use teachers' work motivation and skills as evaluation criteria. The research also showed that only half of the respondents are...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV