Porovnání plavecké výuky v České republice a ve vybraných státech Evropy,
Comparison of swimming education in the Czech Republic and selected European countries
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180528Identifiers
Study Information System: 254073
Collections
- Kvalifikační práce [19967]
Author
Advisor
Referee
Chvostek, Lukáš
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
výuka, plavecká výuka, žáci, plavecké způsoby, osnovy výuky, plavecké dovednosti, studenti, testyKeywords (English)
teaching, swimming lessons, pupils, swimming methods, curriculum, swimming skills, students, testsCílem této diplomové práce je poskytnout informace o rozdílech v plavecké výuce mezi Českou republikou a Spojeným královstvím Velké Británie a Severního Irska, Norskem a Švédskem s využitím dostupných zdrojů a ankety. Práce se zaměřuje na srovnání programů plavecké výuky hlavně a základních školách zkoumaných zemí včetně stupňů výuky a diagnostiky plavecké úrovně. Dále se práce věnuje zkoumání rozdílů v metodice a didaktice výuky plavání, nejen na školách, ale také v plaveckých klubech. Práce také poskytuje informace o povinném vzdělání učitelů, trenérů a instruktorů plavání ve zkoumaných zemích. Doufám, že práce bude užitečná pro učitele a trenéry při plaveckých trénincích. KLÍČOVÁ SLOVA výuka, plavecká výuka, žáci, plavecké způsoby, osnovy výuky, plavecké dovednosti, studenti,
The aim of this thesis is to provide information on the differences in swimming education between the Czech Republic and the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, Norway and Sweden using available sources and a survey. The thesis focuses on the comparison of swimming education programmes in the main and primary schools of the surveyed countries, including the levels of teaching and the diagnosis of swimming level. Furthermore, the thesis examines differences in the methodology and didactics of swimming instruction, not only in schools but also in swimming clubs. The thesis also provides information on the compulsory education of teachers, coaches and swimming instructors in the countries studied. I hope that the work will be useful for teachers and coaches in swimming training. KEYWORDS teaching, swimming lessons, pupils, swimming methods, curriculum, swimming skills, students