Porovnání plavecké výuky v České republice a ve vybraných státech Evropy,
Comparison of swimming education in the Czech Republic and selected European countries
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180528Identifikátory
SIS: 254073
Kolekce
- Kvalifikační práce [20507]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chvostek, Lukáš
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
16. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
výuka, plavecká výuka, žáci, plavecké způsoby, osnovy výuky, plavecké dovednosti, studenti, testyKlíčová slova (anglicky)
teaching, swimming lessons, pupils, swimming methods, curriculum, swimming skills, students, testsCílem této diplomové práce je poskytnout informace o rozdílech v plavecké výuce mezi Českou republikou a Spojeným královstvím Velké Británie a Severního Irska, Norskem a Švédskem s využitím dostupných zdrojů a ankety. Práce se zaměřuje na srovnání programů plavecké výuky hlavně a základních školách zkoumaných zemí včetně stupňů výuky a diagnostiky plavecké úrovně. Dále se práce věnuje zkoumání rozdílů v metodice a didaktice výuky plavání, nejen na školách, ale také v plaveckých klubech. Práce také poskytuje informace o povinném vzdělání učitelů, trenérů a instruktorů plavání ve zkoumaných zemích. Doufám, že práce bude užitečná pro učitele a trenéry při plaveckých trénincích. KLÍČOVÁ SLOVA výuka, plavecká výuka, žáci, plavecké způsoby, osnovy výuky, plavecké dovednosti, studenti,
The aim of this thesis is to provide information on the differences in swimming education between the Czech Republic and the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, Norway and Sweden using available sources and a survey. The thesis focuses on the comparison of swimming education programmes in the main and primary schools of the surveyed countries, including the levels of teaching and the diagnosis of swimming level. Furthermore, the thesis examines differences in the methodology and didactics of swimming instruction, not only in schools but also in swimming clubs. The thesis also provides information on the compulsory education of teachers, coaches and swimming instructors in the countries studied. I hope that the work will be useful for teachers and coaches in swimming training. KEYWORDS teaching, swimming lessons, pupils, swimming methods, curriculum, swimming skills, students