Zapojení rodinných příslušníků do projektové výuky na 1. stupni ZŠ
Involvement of family members in project-based learning in primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180475Identifikátory
SIS: 248897
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poche Kargerová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
17. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
spolupráce školy s rodinou, zapojení rodiny, projektová výukaKlíčová slova (anglicky)
cooperation of the school with the family, involvement of parents, project-based learningTato diplomová práce se zabývá zapojením rodinných příslušníků do projektové výuky. Teoretická část práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou vymezeny pojmy projekt, projektová metoda a projektová výuka, typy projektů, jejich fáze, rozdíl mezi projektovou a integrovanou tematickou výukou a přednosti a úskalí projektové výuky. Druhá část se zabývá spoluprací a komunikací mezi školou a rodinou, vymezením příslušných pojmů, rolemi, které mohou rodiče vzhledem ke škole zaujmout, budováním vztahů mezi těmito dvěma stranami, očekáváními, která mezi sebou mohou rodina a škola mít, zapojením rodinných příslušníků do výuky a formami, kterými lze spolupráci uskutečnit. Empirická část práce se zaměřuje na přípravu a realizaci tří projektů, které byly realizovány na třech různých školách. Snahou bylo do těchto projektů zapojit rodinné příslušníky žáků a toto zapojení popsat. Na základě polostrukturovaných rozhovorů se zapojenými učitelkami 1. stupně základní školy a dotazníků s rodinnými příslušníky žáků, kteří se do projektové výuky zapojili či se nezapojili, ale zapojení jim bylo umožněno, bylo zodpovězeno to, jak lze zapojit rodinné příslušníky do projektové výuky, jaké do této problematiky vstupují faktory a jaká mají učitelé a rodiče od vzájemné spolupráce očekávání. Zároveň byla na základě...
This diploma thesis deals with the involvement of family members in project-based learning in primary school. The theoretical part of the thesis is divided into two parts. In the first part are defined the terms project, project method and project-based learning, types of projects, their phases, the difference between project and integrated thematic teaching and the advantages and disadvantages of the project method. The second part explores the cooperation and communication between the school and the family, the definition of relevant concepts, the roles that parents can take concerning the school, the building of relations between the school and the family, the expectations that the family and the school can have between them, the involvement of family members in teaching and the forms in which cooperation can be implemented. The empirical part deals with the preparation and realization of three projects that were realized at three different schools. The effort was to involve family members of pupils in these projects and to describe this involvement. Based on semi-structured interviews with the involved teachers of the primary school and questionnaires with family members of pupils who participate in the project-based learning, or did not participate but were allowed to participate, were given...
