Problematika formativního hodnocení žáků 1. stupně ZŠ napříč jednotlivými výukovými předměty
The issue of formative assessments for primary school pupils through individual subjects
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180427Identifiers
Study Information System: 252064
Collections
- Kvalifikační práce [19359]
Author
Advisor
Referee
Ronková, Jolana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
školní hodnocení, funkce školního hodnocení, formativní hodnocení, motivace, metody formativního hodnocení, vliv formativního hodnoceníKeywords (English)
school assessment, functions of school assessment, formative assessment, motivation, methods of formative assessment, the influence of formative assessmentV této diplomové práci jsem se rozhodla zaměřit na problematiku hodnocení a především formativního hodnocení na klasických základních školách. Hodnocení je pro budoucí život člověka velmi podstatné a proto by s ním učitelé měli umět správně zacházet. Právě díky hodnocení mohou učitelé už žáka ve školním věku nasměrovat a v základním vzdělávání ovlivnit do jeho budoucího života. Práce obsahuje především pohled na formativní hodnocení, které se zaměřuje na žáka a zlepšuje vztahy mezi učitelem a žákem. Teoretickou část jsem rozdělila do 4 kapitol, které obsahují základní informace o hodnocení a formativním hodnocení. První kapitola se věnuje pojmu hodnocení obecně. V kapitole se objevuje i pohled do minulosti hodnocení a popisuje fáze vyučovacího procesu. Druhá kapitola se věnuje školnímu hodnocení, jeho specifikům a funkcím. Třetí kapitolou je pak samotné formativní hodnocení, které se zaměřuje na jeho metody. Poslední čtvrtá kapitola zahrnuje motivaci žáků k učení. Praktická část se zabývá kvalitativní metodou výzkumu a zkoumá pohled učitelů a rodičů žáků na formativní hodnocení. Vytvořila jsem dva dotazníky, které si kladou za cíl zjistit, jak je formativní hodnocení vnímáno na 1. stupních klasických základních škol u učitelů a rodičů. Na základě výzkumu můžeme říct, že formativní hodnocení se...
In my diploma thesis, I decided to focus on the evaluation of the issue and, above all, formative education in classical elementary schools. Assessment is very important for a person's future life and therefore teachers should be able to handle it correctly. Thanks to the assessment, teachers can already guide the pupil at a young school age and influence their future life in primary education. The work contains a view of formative assessment that focuses on the student and improves the relationship between teacher and student. I divided the theoretical part into 4 chapters, which contains basic information about assessments and formative assessments. The first chapter deals with the concept of assessments in general. The chapter also looks at the past of evaluation and describes the phases of the teaching process. The second chapter is devoted to school assessments, its specifics and functions. The third chapter is the formative assessment itself, which then focuses on its methods. The last chapter covers student motivation to learn. The practical part deals with the qualitative research method and examines the view of teachers and students' parents on formative assessments. I created two questionnaires that aim to find out how formative assessment is perceived by teachers and parents in the 1st...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury
Defence status: DEFENDEDŠťastná, Kamila (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Date of defense: 17. 6. 2013AND KEY WORDS ŠŤASTNÁ, Kamila. Forms of the Assessment of Pupils in the Education of the Czech Language and Literature. Prague, 2013. Dissertation. Charles University in Prague, Faculty of Arts, Institute of Czech Language ... -
Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy
Defence status: DEFENDEDKopecká, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 18. 5. 2016Diplomová práce Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy pojednává zejména o hodnocení, jímž učitel poskytuje žákům cílenou radu, a to ve chvíli, kdy lze jejich výkon ještě zlepšit. Jde o velmi časté ... -
Zavádění formativního hodnocení v první třídě základní soukromé školy v Praze
Defence status: DEFENDEDObrová, Anna (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2025)Date of defense: 21. 1. 2025Diplomová práce se zabývá tématem zavádění formativního hodnocení do výuky žáků první třídy. Větší důraz na využívání formativního hodnocení ve školách je například kladen i v kurikulárním dokumentu pro modernizaci českého ...