Zobrazit minimální záznam

Problems relating to the visually handicapped pupils at Jaroslav Ježek School
dc.contributor.advisorSegeťová, Jarmila
dc.creatorNěmeček, Tomáš
dc.date.accessioned2017-04-12T12:48:32Z
dc.date.available2017-04-12T12:48:32Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17964
dc.description.abstractSOUHRN Název práce: Problematika sportu zrakově postižených žáků na Škole Jaroslava Ježka Cíle práce: Zmapovat a vyhodnotit současné sportovní možnosti žáků se zrakovým postižením na 2. stupni ve Škole Jaroslava Ježka v Praze. Cílem je soustředit se přitom na skutečnosti, které žáci vnímají jako překážky, jež jim brání ve sportovních činnostech. Metoda: Pro dosažení výše uvedeného cíle byla sebrána a utříděna potřebná data. Vytvořili jsme pro žáky anketu a získaná data jsme dále vyhodnocovali. Na základě zjištěných informací jsme navrhli rozšíření sportovních možností a ověření v praxi. Výsledky: Škola nabízí v současné době žákům široké spektrum možností pohybového vyžití a to jak v rámci hodin tělesné výchovy, tak prostřednictvím kroužků, a dále zprostředkováním účasti žáků na různých republikových sportovních soutěžích. Zrakově postižení žáci se tak prakticky seznamují se základy atletiky, plavání, cyklistiky, aplikovaných sportovních a pohybových her, klasického lyžování, ale například i s vodními sporty, lezením na umělé stěně, jízdou na koni, in-line bruslením a dalšími outdoorovými aktivitami. Stěžejní však zůstávají aktivity směřující ke kompenzaci či reedukaci zrakového postižení či oslabeného pohybového aparátu. Jsou to jednak orientační hry a činnosti zaměřené na rozvoj prostorové představivosti,...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Problems relating to the visually handicapped pupils at Jaroslav Ježek School Aim. of work: Mapping and evaluating the present sports possibilities of the visually handicapped pupils in the 2. stage of Jaroslav Ježek basic school in Prague. The aim is to concentrate on the facts that the pupils perceive as barriers and that hinder them from physical activities. Method: To reach the above mentioned aim there were compiled and sorted the necessary data. We made a survey for the pupils and furthermore we evaluated the acquired data. On the basis of the acquired information we proposed the enlargement of sports possibilities and proved them in practise. Results and conclusions: The school currently offers a wide portfolio of sports possibilities and thus both within the physical education lessons and in various sport clubs, and further by arranging the participation of the pupils in various republic sports competitions. The visually handicapped pupils have a chance to familiarize themselves with the basics of athletics, swimming, cycling, applied sports and physical games, traditional skiing, and also for example water sports, wall climbing, horse riding, in-line skating and other outdoor activities. The activities that tend to the compensation or reduction of the visual handicap or the weakened...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleProblematika sportu zrakově postižených na ZIŠ Jaroslava Ježkacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-24
dc.description.departmentAtletikacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId29779
dc.title.translatedProblems relating to the visually handicapped pupils at Jaroslav Ježek Schoolen_US
dc.contributor.refereeVindušková, Jitka
dc.identifier.aleph001036227
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
thesis.degree.disciplineAdapted Physical and Occupational Educationen_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Atletikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná a pracovní výchova zdravotně postiženýchcs_CZ
uk.degree-discipline.enAdapted Physical and Occupational Educationen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSOUHRN Název práce: Problematika sportu zrakově postižených žáků na Škole Jaroslava Ježka Cíle práce: Zmapovat a vyhodnotit současné sportovní možnosti žáků se zrakovým postižením na 2. stupni ve Škole Jaroslava Ježka v Praze. Cílem je soustředit se přitom na skutečnosti, které žáci vnímají jako překážky, jež jim brání ve sportovních činnostech. Metoda: Pro dosažení výše uvedeného cíle byla sebrána a utříděna potřebná data. Vytvořili jsme pro žáky anketu a získaná data jsme dále vyhodnocovali. Na základě zjištěných informací jsme navrhli rozšíření sportovních možností a ověření v praxi. Výsledky: Škola nabízí v současné době žákům široké spektrum možností pohybového vyžití a to jak v rámci hodin tělesné výchovy, tak prostřednictvím kroužků, a dále zprostředkováním účasti žáků na různých republikových sportovních soutěžích. Zrakově postižení žáci se tak prakticky seznamují se základy atletiky, plavání, cyklistiky, aplikovaných sportovních a pohybových her, klasického lyžování, ale například i s vodními sporty, lezením na umělé stěně, jízdou na koni, in-line bruslením a dalšími outdoorovými aktivitami. Stěžejní však zůstávají aktivity směřující ke kompenzaci či reedukaci zrakového postižení či oslabeného pohybového aparátu. Jsou to jednak orientační hry a činnosti zaměřené na rozvoj prostorové představivosti,...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Problems relating to the visually handicapped pupils at Jaroslav Ježek School Aim. of work: Mapping and evaluating the present sports possibilities of the visually handicapped pupils in the 2. stage of Jaroslav Ježek basic school in Prague. The aim is to concentrate on the facts that the pupils perceive as barriers and that hinder them from physical activities. Method: To reach the above mentioned aim there were compiled and sorted the necessary data. We made a survey for the pupils and furthermore we evaluated the acquired data. On the basis of the acquired information we proposed the enlargement of sports possibilities and proved them in practise. Results and conclusions: The school currently offers a wide portfolio of sports possibilities and thus both within the physical education lessons and in various sport clubs, and further by arranging the participation of the pupils in various republic sports competitions. The visually handicapped pupils have a chance to familiarize themselves with the basics of athletics, swimming, cycling, applied sports and physical games, traditional skiing, and also for example water sports, wall climbing, horse riding, in-line skating and other outdoor activities. The activities that tend to the compensation or reduction of the visual handicap or the weakened...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Atletikacs_CZ
dc.identifier.lisID990010362270106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV