Zobrazit minimální záznam

Specifics of education in a patient with cystic fibrosis
dc.contributor.advisorTomová, Šárka
dc.creatorNovotná, Hana
dc.date.accessioned2023-03-22T09:46:22Z
dc.date.available2023-03-22T09:46:22Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178976
dc.description.abstractVýchodisko: Bakalářská práce "Specifika edukace pacienta s cystickou fibrózou" se zabývá problematikou edukace pacienta s touto diagnózou. Cíle: Cílem bylo zjistit kvalitu a způsob edukace, prověřit znalost sester edukujících tyto pacienty, porovnat edukaci mezi nemocnicemi, odděleními, ale i mezi věkovými skupinami, a ve výsledku zlepšit dosavadní prováděnou edukaci. Metodika: Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. V teoretické části se práce zaměřuje na popis onemocnění, jeho diagnostiku, příznaky a léčbu. Dále na specifika edukace u tohoto onemocnění, způsoby provádění edukace a případné pomůcky k ní. Empirická část je zpracována na základě kvantitativního výzkumu za použití nestandardizovaného dotazníkového šetření vlastní tvorby s otevřenými i zavřenými otázkami. Výsledky: Z dotazníkového šetření vyplývá, že existuje souvislost mezi věkovou skupinou sester a četností realizace edukace pacientů s CF. Z dotazníkového šetření vyšla zajímavá fakta ukazující určité oblasti, ve kterých je potřeba edukaci zlepšit, rozšířit nebo více kontrolovat. Závěr: V závěru práce jsou uvedeny zjištěné poznatky a vyhodnocení stanovených cílů. Lze konstatovat, že respondenti ve větší míře nezjišťují zpětnou vazbu, nemají na svých odděleních edukační materiály a ve více jak 40 % edukaci provádí...cs_CZ
dc.description.abstract1 Abstract Theme: The bachelor thesis "Specifics of education of a patient with cystic fibrosis" deals with the issue of education of a patient with this diagnosis. Aims: The aim was to find out the quality and method of education. To check the knowledge of nurses educating these patients. Compare education between hospitals, departments but also between age groups. And as a result, to improve the education carried out so far. Methods: The thesis is divided into two parts into theoretical and empirical. In the theoretical part, the thesis focuses on the description of the disease, its diagnosis, symptoms and treatment. Furthermore, on the specifics of education in the disease, methods of implementation and possible aids to education. The empirical part is processed on the basis of quantitative research using a non-standardized questionnaire survey of one's own creation with open and closed questions. Results: The questionnaire survey shows that there is a link between the age group of nurses and the frequency of education of patients with CF. The questionnaire survey showed interesting facts showing certain areas in which education needs to be improved, expanded or more controlled. Conclusion: The questionnaire survey shows that there is a link between the age group of nurses and the frequency of education...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectcystic fybrosisen_US
dc.subjectpatienten_US
dc.subjectnurseen_US
dc.subjectEdukacecs_CZ
dc.subjectcystická fybrózacs_CZ
dc.subjectpacientcs_CZ
dc.subjectsestracs_CZ
dc.titleSpecifika edukace pacienta s cystickou fibrózoucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-02
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Nursingen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId235899
dc.title.translatedSpecifics of education in a patient with cystic fibrosisen_US
dc.contributor.refereeNikodemová, Hana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVšeobecné ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nursingen_US
thesis.degree.programVšeobecné ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programGeneral Nursingen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Nursingen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecné ošetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nursingen_US
uk.degree-program.csVšeobecné ošetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enGeneral Nursingen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVýchodisko: Bakalářská práce "Specifika edukace pacienta s cystickou fibrózou" se zabývá problematikou edukace pacienta s touto diagnózou. Cíle: Cílem bylo zjistit kvalitu a způsob edukace, prověřit znalost sester edukujících tyto pacienty, porovnat edukaci mezi nemocnicemi, odděleními, ale i mezi věkovými skupinami, a ve výsledku zlepšit dosavadní prováděnou edukaci. Metodika: Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. V teoretické části se práce zaměřuje na popis onemocnění, jeho diagnostiku, příznaky a léčbu. Dále na specifika edukace u tohoto onemocnění, způsoby provádění edukace a případné pomůcky k ní. Empirická část je zpracována na základě kvantitativního výzkumu za použití nestandardizovaného dotazníkového šetření vlastní tvorby s otevřenými i zavřenými otázkami. Výsledky: Z dotazníkového šetření vyplývá, že existuje souvislost mezi věkovou skupinou sester a četností realizace edukace pacientů s CF. Z dotazníkového šetření vyšla zajímavá fakta ukazující určité oblasti, ve kterých je potřeba edukaci zlepšit, rozšířit nebo více kontrolovat. Závěr: V závěru práce jsou uvedeny zjištěné poznatky a vyhodnocení stanovených cílů. Lze konstatovat, že respondenti ve větší míře nezjišťují zpětnou vazbu, nemají na svých odděleních edukační materiály a ve více jak 40 % edukaci provádí...cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract Theme: The bachelor thesis "Specifics of education of a patient with cystic fibrosis" deals with the issue of education of a patient with this diagnosis. Aims: The aim was to find out the quality and method of education. To check the knowledge of nurses educating these patients. Compare education between hospitals, departments but also between age groups. And as a result, to improve the education carried out so far. Methods: The thesis is divided into two parts into theoretical and empirical. In the theoretical part, the thesis focuses on the description of the disease, its diagnosis, symptoms and treatment. Furthermore, on the specifics of education in the disease, methods of implementation and possible aids to education. The empirical part is processed on the basis of quantitative research using a non-standardized questionnaire survey of one's own creation with open and closed questions. Results: The questionnaire survey shows that there is a link between the age group of nurses and the frequency of education of patients with CF. The questionnaire survey showed interesting facts showing certain areas in which education needs to be improved, expanded or more controlled. Conclusion: The questionnaire survey shows that there is a link between the age group of nurses and the frequency of education...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV