Průzkum trhu házenkářského sportovního oblečení v České republice
Market research of handball sportswear in the Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178951Identifiers
Study Information System: 202055
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Opelík, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 1. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
firma, zákaznické preference, loajalita ke značce, internetový obchodKeywords (English)
corporate, customer preferences, brand loyalty, e-shopNázev: Průzkum trhu házenkářského sportovního oblečení v České republice Cíle: Cílem této práce je získat ucelený přehled o situaci na českém trhu se sportovním oblečením pro hráče házené, který mohou využít jak stávající firmy, tak firmy, které by na tento trh chtěly vstoupit Metody: K získání primárních dat bylo využito metody kvalitativní v podobě hloubkového interview s majitelkou největšího internetového obchodu v České republice zaměřeného na házenou i kvantitativní metody v podobě dotazníkového šetření českých házenkářů. Jako zdroj sekundárních dat jsou využívána obchodní data z daného e-shopu. Výsledky: Klíčová slova: firma, zákaznické preference, loajalita ke značce, internetový obchod
Title: Market research of handball sportswear in the Czech Republic Objectives: The aim of this thesis is to obtain a cmprehensive overview of the situation on the czech market for wprotswear for handbal players, which can be used by already existing companies and also the companies that wanted to enter this market. Methods: In order to obtain primary data, qualitative methods were used in the form of an in- depth interview with the owner of the largest online store in the Czech Republic focused on handball, as well as quantitative methods in the form of a questionnaire survey of Czech handball players. Business data from the given e-shop is used as a source of secondary data. Results: Key words: company, customer preferences, brand loyalty, online store