Show simple item record

Use of a Snoezelen space for education of children with multiple handicaps at a special school
dc.contributor.advisorŠumníková, Pavlína
dc.creatorKejdanová, Eliška
dc.date.accessioned2023-03-22T10:04:44Z
dc.date.available2023-03-22T10:04:44Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178849
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá využitím prostoru Snoezelen při edukaci žáků s kombinovaným postižením na základní škole speciální. Cílem práce je sledovat, jak základní škola speciální využívá prostor Snoezelen k edukaci žáků s kombinovaným postižením v rámci témat ročních období. Práce shrnuje teoretická východiska konceptu Snoezelen, možnosti jeho využití a vědecké studie, které byly na toto téma provedené, dále shrnuje specifika vzdělávání žáků s kombinovaným postižením a popisuje, jak je možné koncept Snoezelen v rámci tohoto vzdělávání využívat. Výzkumné šetření práce představuje kvalitativní výzkum, který byl proveden formou pozorování návštěv v prostoru Snoezelen, rozhovory s vyučujícími a analýzou dokumentů tří žáků. Vlastní výzkumné šetření přináší náhled na to, jak základní škola speciální tento prostor využívá. Bylo zjištěno, že prostor je využíván pro edukaci. Zaměřuje se především na smyslovou, rozumovou a řečovou výchovu. V rámci relaxace se využívají prvky z konceptu bazální stimulace. Výsledky této bakalářské práce přinášejí zjištění, že koncept Snoezelen je v rámci základní školy speciální využíván jako jeden z terapeutických konceptů, které doplňují vzdělávání žáků ve třídě.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis explores the use of a Snoezelen space in the education of students with multiple disabilities at a special elementary school (a school specialized for students with disabilities). The goal of the work is to observe how a special elementary school uses the Snoezelen space to educate students with multiple disabilities within the theme of the seasons. The theoretical section presents the theory of the Snoezelen concept, the possibilities of its use, and relevant scientific studies that have been carried out. It also describes the education of students with multiple disabilities and explains how the Snoezelen concept can be used within this education. The practical section presents qualitative research, which was carried out in the form of observation of visitors to the Snoezelen space, interviews with teachers, and analysis of documents from three students. The research investigation section provides insight into how the special elementary school uses this space. In research, it was found that the school uses the space for education, focusing mainly on sensory, intellectual, and speech education, and for relaxation, using elements of the concept for basal stimulation. The results of this bachelor's thesis conclude that the Snoezelen concept is used within the special elementary...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMultisensory environmenten_US
dc.subjectthe Snoezelen concepten_US
dc.subjectspecial primary schoolen_US
dc.subjecteducation of children with multiple handicapsen_US
dc.subjectMultismyslové prostředícs_CZ
dc.subjectkoncept Snoezelencs_CZ
dc.subjectzákladní škola speciálnícs_CZ
dc.subjectvzdělávání žáků s kombinovaným postiženímcs_CZ
dc.titleVyužití prostoru Snoezelen při edukaci žáků s kombinovaným postižením na základní škole speciálnícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-17
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId245680
dc.title.translatedUse of a Snoezelen space for education of children with multiple handicaps at a special schoolen_US
dc.contributor.refereeHájková, Vanda
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá využitím prostoru Snoezelen při edukaci žáků s kombinovaným postižením na základní škole speciální. Cílem práce je sledovat, jak základní škola speciální využívá prostor Snoezelen k edukaci žáků s kombinovaným postižením v rámci témat ročních období. Práce shrnuje teoretická východiska konceptu Snoezelen, možnosti jeho využití a vědecké studie, které byly na toto téma provedené, dále shrnuje specifika vzdělávání žáků s kombinovaným postižením a popisuje, jak je možné koncept Snoezelen v rámci tohoto vzdělávání využívat. Výzkumné šetření práce představuje kvalitativní výzkum, který byl proveden formou pozorování návštěv v prostoru Snoezelen, rozhovory s vyučujícími a analýzou dokumentů tří žáků. Vlastní výzkumné šetření přináší náhled na to, jak základní škola speciální tento prostor využívá. Bylo zjištěno, že prostor je využíván pro edukaci. Zaměřuje se především na smyslovou, rozumovou a řečovou výchovu. V rámci relaxace se využívají prvky z konceptu bazální stimulace. Výsledky této bakalářské práce přinášejí zjištění, že koncept Snoezelen je v rámci základní školy speciální využíván jako jeden z terapeutických konceptů, které doplňují vzdělávání žáků ve třídě.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis explores the use of a Snoezelen space in the education of students with multiple disabilities at a special elementary school (a school specialized for students with disabilities). The goal of the work is to observe how a special elementary school uses the Snoezelen space to educate students with multiple disabilities within the theme of the seasons. The theoretical section presents the theory of the Snoezelen concept, the possibilities of its use, and relevant scientific studies that have been carried out. It also describes the education of students with multiple disabilities and explains how the Snoezelen concept can be used within this education. The practical section presents qualitative research, which was carried out in the form of observation of visitors to the Snoezelen space, interviews with teachers, and analysis of documents from three students. The research investigation section provides insight into how the special elementary school uses this space. In research, it was found that the school uses the space for education, focusing mainly on sensory, intellectual, and speech education, and for relaxation, using elements of the concept for basal stimulation. The results of this bachelor's thesis conclude that the Snoezelen concept is used within the special elementary...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV