dc.contributor.advisor | Jakubcová Hajdušková, Lucie | |
dc.creator | Růžičková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2022-10-04T17:48:42Z | |
dc.date.available | 2022-10-04T17:48:42Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/175904 | |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the role of parents in art education during distance learning. In the theoretical part of the thesis, supported by literature and internet sources, it looks at the topic from different angles. The first half of the theoretical part deals with the role of the parent in art education in general. The second part of the thesis maps the situation regarding distance learning. The subject of art education is treated in the thesis with a particular focus on the second level of primary school, as this is the age group concerned by the research probe that is the content of the empirical part of the thesis. The didactic part of the thesis focuses on projects that arose from the situation of the COVID- 19 pandemic and the subsequent closure of schools. It describes the projects of each institution and the institution itself and mentions some of their accompanying programmes. It also elaborates on the artworks of specific artists related to the central theme of the thesis. The author uses the projects and works studied to create her own didactic proposal, which is also part of the didactic part of the thesis. The empirical part elaborates the role of the parent in distance learning art education on the basis of specific cases. It has the character of a qualitative research probe... | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce zpracovává roli rodičů ve výtvarném vzdělávání během distanční výuky. V teoretické části práce, s oporou v odborné literatuře a internetových zdrojích, nahlíží téma z různých úhlů. První polovina teoretické části pojednává o roli rodiče ve výtvarném vzdělávání obecně. Její druhá část pak mapuje situaci ohledně distanční výuky. Předmět výtvarná výchova je v práci zpracováván zejména se zaměřením na 2. stupeň základní školy, jelikož právě této věkové skupiny se dotýká výzkumná sonda, jež je obsahem empirické části práce. Didaktická část práce je zaměřena na projekty, vzniklé na základě situace ohledně pandemie COVID-19 a následného uzavření škol. Popisuje projekty jednotlivých institucí i instituce samotné a zmiňuje některé jejich doprovodné programy. Zpracovává rovněž výtvarná díla konkrétních autorů, týkající se ústřední tematiky práce. Prostudované projekty a díla autorka využívá k vytvoření vlastního didaktického návrhu, který je rovněž součástí didaktické části práce. Empirická část zpracovává roli rodiče v distanční výuce výtvarné výchovy na základě konkrétních případů. Má charakter kvalitativní výzkumné sondy a využívá metod případové studie a etnografie. Respondenty výzkumné sondy se staly tři typy rodičů a jejich děti. Závěrem práce je její výtvarná část, která zpracovává... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | art education | en_US |
dc.subject | distance art education | en_US |
dc.subject | parent | en_US |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.subject | pupil | en_US |
dc.subject | art and culture | en_US |
dc.subject | cooperation | en_US |
dc.subject | výtvarná výchova | cs_CZ |
dc.subject | distanční výtvarná výchova | cs_CZ |
dc.subject | rodič | cs_CZ |
dc.subject | učitel | cs_CZ |
dc.subject | žák | cs_CZ |
dc.subject | umění | cs_CZ |
dc.subject | kultura | cs_CZ |
dc.subject | spolupráce | cs_CZ |
dc.title | Výtvarka on-line a doma? Role rodičů ve výtvarném vzdělávání během distanční výuky. | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-09-08 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 234068 | |
dc.title.translated | Art education online and at home? The role of parents in art education during distance learning. | en_US |
dc.contributor.referee | Vačkář, Adam | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Art Education Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Art Education Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce zpracovává roli rodičů ve výtvarném vzdělávání během distanční výuky. V teoretické části práce, s oporou v odborné literatuře a internetových zdrojích, nahlíží téma z různých úhlů. První polovina teoretické části pojednává o roli rodiče ve výtvarném vzdělávání obecně. Její druhá část pak mapuje situaci ohledně distanční výuky. Předmět výtvarná výchova je v práci zpracováván zejména se zaměřením na 2. stupeň základní školy, jelikož právě této věkové skupiny se dotýká výzkumná sonda, jež je obsahem empirické části práce. Didaktická část práce je zaměřena na projekty, vzniklé na základě situace ohledně pandemie COVID-19 a následného uzavření škol. Popisuje projekty jednotlivých institucí i instituce samotné a zmiňuje některé jejich doprovodné programy. Zpracovává rovněž výtvarná díla konkrétních autorů, týkající se ústřední tematiky práce. Prostudované projekty a díla autorka využívá k vytvoření vlastního didaktického návrhu, který je rovněž součástí didaktické části práce. Empirická část zpracovává roli rodiče v distanční výuce výtvarné výchovy na základě konkrétních případů. Má charakter kvalitativní výzkumné sondy a využívá metod případové studie a etnografie. Respondenty výzkumné sondy se staly tři typy rodičů a jejich děti. Závěrem práce je její výtvarná část, která zpracovává... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis deals with the role of parents in art education during distance learning. In the theoretical part of the thesis, supported by literature and internet sources, it looks at the topic from different angles. The first half of the theoretical part deals with the role of the parent in art education in general. The second part of the thesis maps the situation regarding distance learning. The subject of art education is treated in the thesis with a particular focus on the second level of primary school, as this is the age group concerned by the research probe that is the content of the empirical part of the thesis. The didactic part of the thesis focuses on projects that arose from the situation of the COVID- 19 pandemic and the subsequent closure of schools. It describes the projects of each institution and the institution itself and mentions some of their accompanying programmes. It also elaborates on the artworks of specific artists related to the central theme of the thesis. The author uses the projects and works studied to create her own didactic proposal, which is also part of the didactic part of the thesis. The empirical part elaborates the role of the parent in distance learning art education on the basis of specific cases. It has the character of a qualitative research probe... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Blašková, Helena | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |