Přínosy a rizika sociálních sítí pro žáky 2. stupně vybrané základní školy
Benefits and risks of social networks for selected primary school pupils
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175689Identifikátory
SIS: 244955
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Richterová, Magdalena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
7. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
dotazník, sociální sítě, základní škola, žáciKlíčová slova (anglicky)
questionnaire, social networks, primary school, pupilsTato bakalářská práce se zabývá otázkou sociálních sítí, které jsou zde brány jako součást našeho každodenního života. Sociální sítě mohou být velmi užitečným nástrojem, ale zároveň je jejich používání spojeno s velkým množstvím různých rizik, která mohou ohrozit i dospělé. Žáci na druhém stupni základních škol jsou téměř všichni uživateli různých sociálních sítí a ty na ně mají nemalý vliv. Teoretická část práce se zabývá sociálními sítěmi - zde jsou sociální sítě definovány, stručně se rozepisuje jejich historie, zmiňuje se jednoduchá typologie uživatelů sociálních sítí, působení sociálních sítí na jejich uživatele, vyjmenovávají se faktory významné pro vznik závislosti na sociálních sítích a jak se těmto závislostem dá předcházet. Praktická část práce je stavěna na výsledcích získaných pomocí dotazníku od žáků vybrané základní školy. Sledovalo se množství času stráveného žáky na sociálních sítích, názory žáků na vybrané sociální sítě, výhody a nevýhody sociálních sítí z pohledu žáků, míra informovanosti žáků a jejich rodičů ohledně sociálních sítí a také bezpečnost při jejich užívání z hlediska běžného uživatele. Zjistilo se, že průměrně žáci stráví každý den více než 3 hodiny na sociálních sítích. Největší roli ve výběru používaných sociálních sítí hrál zábavní potenciál sociální sítě a...
This bachelor thesis deals with the issue of social networks, which are taken here as part of our daily lives. Social networks can be a very useful tool, but at the same time their use is associated with a large number of different risks that can even endanger adults. Pupils in the second stage of primary schools mostly are users of various different social networks and they have a considerable influence on them. The theoretical part deals with social networks - the social networks are defined here, their history is briefly described, a simple typology of social network users is mentioned along with the effect of social networks on their users, the factors important for the emergence of social media addiction and how such addictions can be prevented. The practical part of the work is based on the results obtained using a questionnaire from students of the selected primary school. The amount of time spent by pupils on social networks, pupils' opinions on selected social networks, advantages and disadvantages of social networks from the pupils' point of view, the level of awareness of pupils and their parents about social networks and safety in their use from the point of view of the average user were all monitored. It was found that on average pupils spend more than 3 hours on social networks every...