Výzkum preferencí aktivně sportujících studentů Univerzity Karlovy v rámci online nakupování pod vlivem pandemie covidu-19
Research of online shopping preferences in Charles University students actively engaged in sports under the influence of the covid-19 pandemic
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175646Identifiers
Study Information System: 235139
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Marketingový výzkum, e-commerce, online nakupování, spotřební chování, pandemie covidu-19Keywords (English)
Marketing research, e-commerce, online shopping, consumer behavior, covid-19 pandemicNázev: Výzkum preferencí aktivně sportujících studentů Univerzity Karlovy v rámci online nakupování pod vlivem pandemie covidu-19 Cíle: Cílem diplomové práce je identifikovat současné preference aktivně sportujících studentů, vybraných fakult Univerzity Karlovy, v rámci online nakupování. Účastníci výzkumu budou hodnotit jednotlivé faktory, které ovlivňují jejich postoj k nakupování na internetu a vliv pandemie onemocnění covidu-19 na jejich nákupní chování. Na základě těchto dat budou posléze navrhnuta opatření a doporučení, která by měla obchodníkům pomoci porozumět současným očekáváním a nárokům zákazníků a vylepšit tak uživatelský komfort při nakupování online. Metody: K získání výsledných dat byla využita kvantitativní metoda elektronického dotazování. V rámci této práce byla také využita obsahová analýza, při rozboru studií, odborných článků a průzkumů, zaměřujících se na danou problematiku. Výsledná data byla zpracována za využití základních deskriptivně statistických úkonů, jakými jsou absolutní četnost, relativní četnost a střední hodnota. Výsledky: Z výsledků studie vyplývá, že došlo k nárůstu ve využívání online nakupování u sledovaného vzorku osob. Z hlediska dopadů na nákupní chování, v souvislosti s pandemií covidu-19, respondenti nejčastěji uváděli, že začali více využívat...
Title: Research of online shopping preferences in Charles University students actively engaged in sports under the influence of the covid-19 pandemic Objectives: The aim of the diploma thesis is to identify current preferences of students actively engaged in physical activity on selected faculties of Charles University in online shopping. The research participants will evaluate individual factors that influence their attitude towards shopping on the internet and the impact of the covid-19 pandemic on their shopping behavior. Based on this data, measures and recommendations will be proposed, which should help merchants understand the current expectations and demands of customers and thus improve user comfort when shopping online. Methods: The quantitative method of electronic questioning was used to obtain the resulting data. The content analysis was also used in the analysis of studies, professional articles and surveys focusing on the given issue, as part of this thesis. The resulting data were processed using basic descriptive statistical operations, such as absolute frequency, relative frequency and mean value. Results: The results of the study show that there has been an increase in the use of online shopping among the monitored sample of people. In terms of the impact on shopping behavior in...