Využití pohybových her v tréninku házené u dětí.
Using of movement games in handball training for children.
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175398Identifiers
Study Information System: 242545
Collections
- Kvalifikační práce [8928]
Author
Advisor
Referee
Carboch, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport for Teacher Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
5. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
házená, miniházená, pohybové hry, metodika, dlouhodobý rozvoj sportovceKeywords (English)
handball, mini handball, movement games, methodology, long-term athlete developmentNázev: Využití pohybových her v tréninku házené u dětí Cíle: Cílem práce je zjistit, jak jsou u nás v tréninku dětí využívány pohybové hry - s jakým cílem a za jakým účelem je trenéři vybírají. Upřesnit principy a kritéria jejich využívání v tréninku házené. Zjistit stav v oblasti pohybových her v Českém svazu házené. Metody: Ke zpracování bakalářské práce byla vytvořena anonymní anketa pro trenéry házené v kategorii přípravky, minižactva a mladšího žactva. Anketa byla rozšířena pomocí krajských trenérů a manažerů Českého svazu házené do jednotlivých družstev. Výsledky: Využití pohybových her je v tréninku mladšího žactva dle Obecného konceptu metodiky dostatečné. V kategoriích přípravky a minižactva využití pohybových her dostatečné není. Z výsledku lze usoudit, že chybí teoretické znalosti u trenérů těchto kategorií. Klíčová slova: házená, miniházená, pohybové hry, metodika, dlouhodobý rozvoj sportovce
Title: The use of movement games in the handball training for children Objectives: The aim of thesis is to find out how movement games are used in the training of children and youth in our country - with what aim and for what purpose coaches choose them. Specify the principles and criteria of their use in handball training. Find out what are the different states of movement games in the Czech Handball Federation. Methods: For the preparation of the bachelor thesis an anonymous questionnaire was created for handball coaches in the category of pre-school, mini-players and younger players. The questionnaire was extended by the regional coaches and managers of the Czech Handball Federation to the individual teams. Results: The use of movement games in the training of younger pupils is sufficient according to the General Concept of the Methodology. The use of movement games is not sufficient in the pre-school and mini-junior categories. From the result it can be concluded that there is a lack of theoretical knowledge among the coaches of these categories. Keywords: handball, mini handball, movement games, methodology, long-term athlete development