Návrat dětí se specifickými poruchami učení do základních škol po distanční výuce z pohledu učitelů a zákonných zástupců
The reintroduction of elementary school children with specific learning disabilities to a traditional classroom after distance education: teacher and parent point of view
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175312Identifikátory
SIS: 238399
Kolekce
- Kvalifikační práce [8829]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křivánková, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
31. 8. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
distanční výuka, specifické poruchy učení, základní škola praktická, návrat, epidemieKlíčová slova (anglicky)
distance education, specific learning disabilities, practical primary school, return, epidemicNázev: Návrat dětí se specifickými poruchami učení do základních škol po distanční výuce z pohledu učitelů a zákonných zástupců Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit efektivitu distanční výuky žáků se specifickými poruchami učení na specializovaných základních školách. Dílčím cílem práce je zjištění zájmu dětí o sportovní aktivity. Pro výzkum byly vytvořeny dva online dotazníky prostřednictvím Google formulářů. Školy byly vybrány pomocí internetového vyhledávače škol v kategorii škol pro žák speciálními vzdělávacími potřebami. Respondenty byli učitelé a zákonní zástupci dětí ze specializovaných základních škol pro výuku dětí se specifickými potřebami. Dotazníky se skládaly převážně z uzavřených otázek. Výsledky: Dle získaných dat bylo zjištěno, že přechod na distanční vzdělávání a s tím spojenou online výuku zvládli učitelé i žáci zdárně. Většina žáků si po celou dobu udržela stejnou úroveň školních dovedností. Pouhá pětina dětí dle respondentů během pandemie sportovala méně než týdně. Klíčová slova: Distanční výuka, specifické poruchy učení, základní škola praktická, návrat, epidemie
The Abstract Title: The reintroduction of children with specific learning disabilities to a traditional classroom in primary schools after distance education: teacher and parent point of view Objectives: The main goal of this thesis is to evaluate the effectiveness of remote education, focusing particularlyon specialized primary school students diagnosed with a specific learning disability. Methods: Two Google forms were created specifically for the purposes of the thesis analysis. Surveyed schools were selected using an internet search of category for students with special learning needs. Produced questionnaire was targeted at the selected specialized schools' teachers and the legal guardians of their special-needs students. Majority of the used questionnaire consisted of closed-ended questions. Results: The obtained data lead to the conclusion that both teachers and students handled the transition to a distance education, generally taking the form of online learning, appropriately. Most of the surveyed students managed to maintain the same learning skills. Only one fifth of the student respondents admitted to being physically active less than once per week. Keywords: Distance education, specific learning disabilities, practical primary school, return, epidemic