Zkušenosti studentů fyzioterapie s výukou v době COVID-19
The physiotherapy student's experiences with education during the time of COVID-19
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/173633Identifiers
Study Information System: 232189
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Nováková, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physiotherapy
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
distanční výuka, fyzioterapie, jistota, koronavirus, pandemie, prožitek, studiumKeywords (English)
certainty, coronavirus, distance learning, experience, physiotherapy, pandemic, studyNázev: Zkušenosti studentů fyzioterapie s výukou v době COVID-19 Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jaké mají studenti fyzioterapie zkušenosti s výukou v době pandemie COVID-19, se zaměřením na praktickou výuku a průběh specializovaných praxí. Dále jsem zjišťovala, jak jistě se studenti cítí při aplikaci diagnostických a terapeutických postupů, které probírali v průběhu omezené výuky následkem pandemie COVID-19. A jakým způsobem byly ovlivněny vzájemné interakce mezi spolužáky v souvislosti s přechodem na distanční výuku. Metody: Tato diplomová práce je vypracována formou kvantitativního výzkumu, konkrétně dotazníkovým šetřením, do kterého se zapojilo 338 studentů fyzioterapie ze všech 13 fakult v České republice. Šetření probíhalo během 4 měsíců (listopad a prosinec 2021, leden a únor 2022) a to prostřednictvím sociálních sítí, internetových aplikací a oslovením vedení fakult prostřednictvím e-mailových adres. Data byla následně zpracována v programu Microsoft Excel 2019, pomocí procentuálního vyhodnocení, kontingenčních tabulek a statistických funkcí. Výsledky: Zjistila jsem, že studenti nebyli negativně ovlivněni v možnosti získání praktických dovedností a zkušeností ze souvislých praxí. Ale při praktické výuce tato možnost negativního ovlivnění byla, a to vlivem omezení výuky spojené...
Title: The physiotherapy student's experiences with education during the time of COVID-19 Objectives: The main aim of this diploma thesis was to find out what experience physiotherapy students had in teaching at the time of the COVID-19 pandemic. It was all focused on practical teaching and the course of specialized practices. I further investigated how confident the students are when applying the diagnostic and therapeutic procedures that they discussed during the limited lessons during the COVID-19 pandemic. And in what way interactions between classmates were affected in the context of the transition to distance learning. Methods: This thesis is produced in the form of quantitative research, namely a questionnaire investigation. It involved 338 physiotherapy students from all 13 faculties in the Czech Republic. The investigation took place over 4 months (November and December 2021, January and February 2022) through social networks, internet applications and by addressing faculty management via email addresses. The data was then processed in Microsoft Excel 2019, using percentage evaluation, pivot tables and statistical functions. Results: I found that students were not negatively affected by the possibility of gaining practical skills and experience from continuous practice, but on the contrary...