Zobrazit minimální záznam

Mechanics and consequences of impact head load
dc.contributor.advisorJelen, Karel
dc.creatorPlešková, Kristína
dc.date.accessioned2022-07-25T15:14:50Z
dc.date.available2022-07-25T15:14:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/173610
dc.description.abstractTitle: Mechanics and consequences of the head load impact. Objectives: The objective of the main part of the diploma thesis is the analysis of the data obtained during crash-test experiments, using a tram and a Hybrid III test dummy. The aim of the analysis is to describe the effect of mechanical load on the human head during collisions at different tram velocities, the position of the dummy and the types of front bodies of tram sets. Method: The work has the character of experimental research based on the results of a crash test and confirmation or refutation of hypotheses. Four types of tram sets used in Prague (T3, KT8D5, T14, T15) and a Hybrid III crash test dummy were used for the research. Based on the selected criteria, a contact impact of the tram into the dummy was performed and individual components of the acceleration vector were recorded. Obtained data were processed in Microsoft Office Excel 2007 and magnitude of the acceleration vector was calculated Head impact criterion (HIC) and Abbreviated injury scale (AIS) were used for assessment of the impact and porbability of severe head injury. The experiment took place on the tram track in the central workshops of DPP, in cooperation with UK FTVS, VUKV a.s., ŠKODA Transportation, Advance Engeneering and. No need for the approval of the...en_US
dc.description.abstractNázev: Mechanika a důsledky impaktního zatížení hlavy. Cíl: Cílem hlavní části diplomové práce je analýza získaných dat při experimentech crash- testu s využitím tramvaje a testovací figuríny Hybrid III. Cílem dané analýzy je popis vlivu mechanické zátěže na lidskou hlavu při střetech v různých rychlostech, postavení figuríny a typech čel tramvajových souprav. Metoda: Práce má charakter experimentálního výzkumu založeného na výsledcích crash testu a potvrzení či vyvrácení hypotéz. Na výzkum byly použity čtyři typy tramvajových souprav využívaných v Praze (T03, KT8D5, T14, T15) a figurína Hybrid III. Na základě zvolených kritérií byl proveden kontaktní náraz tramvaje do figuríny. Zaznamenaná data byla zpracována v aplikaci Microsoft Office Excel 2007. Z naměřených dat zrychlení hlavy byla vypočtena velikost vektoru zrychlení a základní charakteristika nárazového děje byla vypočtena pomocí Head Injury Criterion (HIC) a srovnána se škálou závažnosti poranění Abbrerviated Injury Scale (AIS). Experiment probíhal na měřící koleji v ústředních dílnách DPP, ve spolupráci UK FTVS, VUKV a.s., ŠKODA Transportation, Advance Engeneering. Nevztahuje se žádost o souhlas etické komise. Výsledky: Výsledky HIC se pohybují pod hodnotou vážného zranění charakterizované stupnicí AIS. Při daných kritériích poranění...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectporanění hlavycs_CZ
dc.subjectmechanismus nárazucs_CZ
dc.subjectkritéria zraněnícs_CZ
dc.subjectkvalifikace zraněnícs_CZ
dc.subjectpříčiny nehodovosti tramvajics_CZ
dc.subjectstřet chodce s tramvajícs_CZ
dc.subjectHead Injury Criterioncs_CZ
dc.subjectAbbrerviated Injury Scalecs_CZ
dc.subjecthead injuryen_US
dc.subjectimpact mechanismen_US
dc.subjectinjury criteriaen_US
dc.subjectinjury qualificationen_US
dc.subjectcauses of tram accidentsen_US
dc.subjectpedestrian-tram collisionen_US
dc.subjectHead Impact Criterionen_US
dc.subjectAbbrerviated Injury Scaleen_US
dc.titleMechanika a důsledky impaktního zatížení hlavycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-08
dc.description.departmentAnatomie a biomechanikacs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId222875
dc.title.translatedMechanics and consequences of impact head loaden_US
dc.contributor.refereeTlapáková, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Anatomie a biomechanikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Mechanika a důsledky impaktního zatížení hlavy. Cíl: Cílem hlavní části diplomové práce je analýza získaných dat při experimentech crash- testu s využitím tramvaje a testovací figuríny Hybrid III. Cílem dané analýzy je popis vlivu mechanické zátěže na lidskou hlavu při střetech v různých rychlostech, postavení figuríny a typech čel tramvajových souprav. Metoda: Práce má charakter experimentálního výzkumu založeného na výsledcích crash testu a potvrzení či vyvrácení hypotéz. Na výzkum byly použity čtyři typy tramvajových souprav využívaných v Praze (T03, KT8D5, T14, T15) a figurína Hybrid III. Na základě zvolených kritérií byl proveden kontaktní náraz tramvaje do figuríny. Zaznamenaná data byla zpracována v aplikaci Microsoft Office Excel 2007. Z naměřených dat zrychlení hlavy byla vypočtena velikost vektoru zrychlení a základní charakteristika nárazového děje byla vypočtena pomocí Head Injury Criterion (HIC) a srovnána se škálou závažnosti poranění Abbrerviated Injury Scale (AIS). Experiment probíhal na měřící koleji v ústředních dílnách DPP, ve spolupráci UK FTVS, VUKV a.s., ŠKODA Transportation, Advance Engeneering. Nevztahuje se žádost o souhlas etické komise. Výsledky: Výsledky HIC se pohybují pod hodnotou vážného zranění charakterizované stupnicí AIS. Při daných kritériích poranění...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Mechanics and consequences of the head load impact. Objectives: The objective of the main part of the diploma thesis is the analysis of the data obtained during crash-test experiments, using a tram and a Hybrid III test dummy. The aim of the analysis is to describe the effect of mechanical load on the human head during collisions at different tram velocities, the position of the dummy and the types of front bodies of tram sets. Method: The work has the character of experimental research based on the results of a crash test and confirmation or refutation of hypotheses. Four types of tram sets used in Prague (T3, KT8D5, T14, T15) and a Hybrid III crash test dummy were used for the research. Based on the selected criteria, a contact impact of the tram into the dummy was performed and individual components of the acceleration vector were recorded. Obtained data were processed in Microsoft Office Excel 2007 and magnitude of the acceleration vector was calculated Head impact criterion (HIC) and Abbreviated injury scale (AIS) were used for assessment of the impact and porbability of severe head injury. The experiment took place on the tram track in the central workshops of DPP, in cooperation with UK FTVS, VUKV a.s., ŠKODA Transportation, Advance Engeneering and. No need for the approval of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Anatomie a biomechanikacs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantPurš, Hynek
dc.contributor.consultantKubový, Petr
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV