dc.contributor.advisor | Raudenský, Martin | |
dc.creator | Weinhartová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2022-06-28T10:39:31Z | |
dc.date.available | 2022-06-28T10:39:31Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/173165 | |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis deals briefly with the history of early animation and further transition from pre-animation techniques to the world of film animation. It presents domestic and foreign contemporary work production mainly in the field suitable for working with children. It maps recent trends in the field and their further use through post-production. In addition, it points out parallels and inspirational examples from the film or gallery environment of animation. The didactic part presents the basis of the application of various methods of animation in practice with students. The objectives of the Framework Educational Plan (FEP) are taken into account here. The creative part of the thesis, explores pre-animation techniques using a thematically open set of optical toys (flipbooks, zoetropes, trauma tropes) based on the principle of visual momentum. Keywords : optical, animation, art education, art creation, optical illusion | en_US |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se věnuje stručně historii animačních hříček, přechodu z předanimačních technik do světa filmové animace. Představuje tuzemskou i zahraniční tvorbu hlavně v oblasti vhodné pro práci s dětmi. Mapuje současné trendy v oboru a jejich další využití pomocí postprodukce. Poukazuje na paralely a inspirativní příklady z filmového nebo galerijního prostředí animace. Didaktická část představuje východiska aplikace různých způsobů animace v praxi se studenty. Jsou zde zohledněny cíle RVP. Ve výtvarné části jsem prozkoumala předanimační techniky pomocí tematicky otevřeného souboru optických hraček (flipbooky, zoetrop, traumatrop) založených na principu zrakové setrvačnosti. Klíčová slova : optika, animace, hra, výtvarná výchova, výtvarné umění, optické klamy | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | animace | cs_CZ |
dc.subject | hra | cs_CZ |
dc.subject | výtvarná výchova | cs_CZ |
dc.subject | výtvarné umění | cs_CZ |
dc.subject | optické klamy | cs_CZ |
dc.subject | optical | en_US |
dc.subject | animation | en_US |
dc.subject | art education | en_US |
dc.subject | art creation | en_US |
dc.subject | optical illusion | en_US |
dc.title | Optické hračky a animační hříčky ve výtvarné výchově | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-05-16 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 233788 | |
dc.title.translated | Optical toys and animation puns in art education | en_US |
dc.contributor.referee | Magidová, Markéta | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Art Education Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Art Education Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se věnuje stručně historii animačních hříček, přechodu z předanimačních technik do světa filmové animace. Představuje tuzemskou i zahraniční tvorbu hlavně v oblasti vhodné pro práci s dětmi. Mapuje současné trendy v oboru a jejich další využití pomocí postprodukce. Poukazuje na paralely a inspirativní příklady z filmového nebo galerijního prostředí animace. Didaktická část představuje východiska aplikace různých způsobů animace v praxi se studenty. Jsou zde zohledněny cíle RVP. Ve výtvarné části jsem prozkoumala předanimační techniky pomocí tematicky otevřeného souboru optických hraček (flipbooky, zoetrop, traumatrop) založených na principu zrakové setrvačnosti. Klíčová slova : optika, animace, hra, výtvarná výchova, výtvarné umění, optické klamy | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis deals briefly with the history of early animation and further transition from pre-animation techniques to the world of film animation. It presents domestic and foreign contemporary work production mainly in the field suitable for working with children. It maps recent trends in the field and their further use through post-production. In addition, it points out parallels and inspirational examples from the film or gallery environment of animation. The didactic part presents the basis of the application of various methods of animation in practice with students. The objectives of the Framework Educational Plan (FEP) are taken into account here. The creative part of the thesis, explores pre-animation techniques using a thematically open set of optical toys (flipbooks, zoetropes, trauma tropes) based on the principle of visual momentum. Keywords : optical, animation, art education, art creation, optical illusion | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |