Zobrazit minimální záznam

Upbringing and education in the Martin Buber's work as dialog in the method of the encounter and the talk
dc.contributor.advisorPelcová, Naděžda
dc.creatorKotek, Jiří
dc.date.accessioned2022-06-20T10:33:38Z
dc.date.available2022-06-20T10:33:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172869
dc.description.abstractThe diploma thesis pursues problems of the philosophy of dialog in the 20th century with putting emphasis on this philosophy in the Martin Buber's work. Firstly this thesis pursues the term itself. Shortly it focuses on the Buber's contemporaries, namely Ferdinand Ebner and Franz Rosenzweig, who pursued simile problems. Then its attention will be focused on the Martin Buber's personality, describing his life, with putting emphasis on his Jewish roots of thinking. Next, the Buber's point of view on the philosophy of dialog will be analyzed as the encounter and talk. This is done on the base of the analysis of his work. Next aim is to Conner his way of dialog with relation to upbringing and encounter. There will be ilustrated concrete examples on the base of his work, where is shown the Buber's way of thinking specifically. The thesis reached the conclusion how to use the Martin Buber's work in the today's world with the aid of analysis, compilation and hermeneutic. KEYWORDS dialog, encounter, upbringing, education, hasidismen_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou filosofie dialogu ve 20. století s důrazem na tuto filosofii v díle Martina Bubera. Nejprve se práce bude zabývat samotným pojmem. Krátce se zaměří na současníky Bubera, konkrétně Ferdinanda Ebnera a Franze Rosenzweiga, kteří se zabývali obdobnou tématikou. Dále bude pozornost zaměřena na osobnost Martina Bubera, popsání jeho života s důrazem na jeho židovské kořeny myšlení. Následně bude rozebrán Buberův pohled na filosofii dialogu jako setkání a rozhovor. To bude provedeno na základě analýzy a rozboru jeho děl. Cílem následujícím bude propojit jeho pojetí dialogu se vztahem k výchově a vzdělávání. Zde budou na základě jeho díla ilustrovány také konkrétní příklady, na nichž se ukáže obraz Buberova myšlení konkrétněji. Práce došla za pomocí metody analytické, kompilační a hermeneutické k závěru, jak je možné využít dílo Martina Bubera pro dnešní svět. KLÍČOVÁ SLOVA dialog, setkání, výchova, vzdělávání, chasidismuscs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdialogcs_CZ
dc.subjectsetkánícs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectdialogen_US
dc.subjectencounteren_US
dc.subjectupbringingen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleVzdělání a výchova v díle Martina Bubera jako dialog v podobě setkání a rozhovorucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-23
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId235601
dc.title.translatedUpbringing and education in the Martin Buber's work as dialog in the method of the encounter and the talken_US
dc.contributor.refereeRybák, David
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou filosofie dialogu ve 20. století s důrazem na tuto filosofii v díle Martina Bubera. Nejprve se práce bude zabývat samotným pojmem. Krátce se zaměří na současníky Bubera, konkrétně Ferdinanda Ebnera a Franze Rosenzweiga, kteří se zabývali obdobnou tématikou. Dále bude pozornost zaměřena na osobnost Martina Bubera, popsání jeho života s důrazem na jeho židovské kořeny myšlení. Následně bude rozebrán Buberův pohled na filosofii dialogu jako setkání a rozhovor. To bude provedeno na základě analýzy a rozboru jeho děl. Cílem následujícím bude propojit jeho pojetí dialogu se vztahem k výchově a vzdělávání. Zde budou na základě jeho díla ilustrovány také konkrétní příklady, na nichž se ukáže obraz Buberova myšlení konkrétněji. Práce došla za pomocí metody analytické, kompilační a hermeneutické k závěru, jak je možné využít dílo Martina Bubera pro dnešní svět. KLÍČOVÁ SLOVA dialog, setkání, výchova, vzdělávání, chasidismuscs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis pursues problems of the philosophy of dialog in the 20th century with putting emphasis on this philosophy in the Martin Buber's work. Firstly this thesis pursues the term itself. Shortly it focuses on the Buber's contemporaries, namely Ferdinand Ebner and Franz Rosenzweig, who pursued simile problems. Then its attention will be focused on the Martin Buber's personality, describing his life, with putting emphasis on his Jewish roots of thinking. Next, the Buber's point of view on the philosophy of dialog will be analyzed as the encounter and talk. This is done on the base of the analysis of his work. Next aim is to Conner his way of dialog with relation to upbringing and encounter. There will be ilustrated concrete examples on the base of his work, where is shown the Buber's way of thinking specifically. The thesis reached the conclusion how to use the Martin Buber's work in the today's world with the aid of analysis, compilation and hermeneutic. KEYWORDS dialog, encounter, upbringing, education, hasidismen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV