Zobrazit minimální záznam

Prevention of specific learning disabilities in preschool: action reschears
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorKopecká, Alena
dc.date.accessioned2022-04-07T10:49:48Z
dc.date.available2022-04-07T10:49:48Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171311
dc.description.abstractDiplomová práce se tematicky zaměřuje na prevenci vzniku specifických poruch učení u dětí v předškolním věku. V teoretické části práce je charakterizován vývoje dítěte v předškolním věku a jednotlivé typy specifických poruch učení. Následně jsou představeny možnosti screeningu a diagnostiky jedinců v riziku vzniku specifických poruch učení a konkrétní diagnostické a preventivní metody využívané v českém prostředí. Cílem diplomové práce je vytvoření programu sloužícího k prevenci vzniku specifických poruch učení, a to prostřednictvím výběru aktivit zaměřených na rozvoj jednotlivých oblastí vývoje a dílčích funkcí, zejména pak těch, které jsou na základě výzkumného šetření shledány u výzkumné skupiny jako nejméně rozvinuté. Podklady pro vznik preventivního programu tvoří data získaná v rámci diagnostiky úrovně dílčích funkcí u předškolních dětí a zkušenosti získané během cílené práce s dětmi v riziku vzniku SPU. Jako výzkumné metody byly použity metoda pozorování, analýza výsledků činnosti a testová metoda (konkrétně screeningový test). Výzkumné šetření proběhlo formou akčního výzkumu reflektujícího pedagogickou praxi ve vybrané mateřské škole. Výstupem práce je preventivní program zaměřený na rozvoj dílčích funkcí u dětí v předškolním věku. Součástí práce je také zhodnocení efektivity preventivního...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis thematically focuses on the prevention of specific learning disabilities in preschool children. The theoretical part of the thesis characterizes the development of a child in preschool age and individual types of specific learning disabilities. Thereafter, the possibilities of screening and diagnostics of individuals at risk of specific learning disabilities and concrete diagnostic and preventive methods used in the Czech environment are presented. The aim of the diploma thesis is to create a program to prevent the emergence of specific learning disabilities, through the selection of activities aimed at the progress of individual areas of development and partial functions, especially those which are found by the research to be the least developed. The basis for the creation of a prevention program consists of data obtained in the diagnosis of the level of partial functions in preschool children and experience gained during targeted work with children at risk of developing SLD. The observation method, analysis of activity results and test method (specifically screening test) were used as research methods. The research took place in the form of action research reflecting pedagogical practice in a selected kindergarten. The output of the work is a preventive program focused on the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectspecific learning disabilitiesen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjectinterventionen_US
dc.subjectpartial functionsen_US
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectintervencecs_CZ
dc.subjectdílčí funkcecs_CZ
dc.titlePrevence vzniku specifických poruch učení u dětí v předškolním věku: akční výzkumcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-17
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId234117
dc.title.translatedPrevention of specific learning disabilities in preschool: action reschearsen_US
dc.contributor.refereeBartoňová, Miroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se tematicky zaměřuje na prevenci vzniku specifických poruch učení u dětí v předškolním věku. V teoretické části práce je charakterizován vývoje dítěte v předškolním věku a jednotlivé typy specifických poruch učení. Následně jsou představeny možnosti screeningu a diagnostiky jedinců v riziku vzniku specifických poruch učení a konkrétní diagnostické a preventivní metody využívané v českém prostředí. Cílem diplomové práce je vytvoření programu sloužícího k prevenci vzniku specifických poruch učení, a to prostřednictvím výběru aktivit zaměřených na rozvoj jednotlivých oblastí vývoje a dílčích funkcí, zejména pak těch, které jsou na základě výzkumného šetření shledány u výzkumné skupiny jako nejméně rozvinuté. Podklady pro vznik preventivního programu tvoří data získaná v rámci diagnostiky úrovně dílčích funkcí u předškolních dětí a zkušenosti získané během cílené práce s dětmi v riziku vzniku SPU. Jako výzkumné metody byly použity metoda pozorování, analýza výsledků činnosti a testová metoda (konkrétně screeningový test). Výzkumné šetření proběhlo formou akčního výzkumu reflektujícího pedagogickou praxi ve vybrané mateřské škole. Výstupem práce je preventivní program zaměřený na rozvoj dílčích funkcí u dětí v předškolním věku. Součástí práce je také zhodnocení efektivity preventivního...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis thematically focuses on the prevention of specific learning disabilities in preschool children. The theoretical part of the thesis characterizes the development of a child in preschool age and individual types of specific learning disabilities. Thereafter, the possibilities of screening and diagnostics of individuals at risk of specific learning disabilities and concrete diagnostic and preventive methods used in the Czech environment are presented. The aim of the diploma thesis is to create a program to prevent the emergence of specific learning disabilities, through the selection of activities aimed at the progress of individual areas of development and partial functions, especially those which are found by the research to be the least developed. The basis for the creation of a prevention program consists of data obtained in the diagnosis of the level of partial functions in preschool children and experience gained during targeted work with children at risk of developing SLD. The observation method, analysis of activity results and test method (specifically screening test) were used as research methods. The research took place in the form of action research reflecting pedagogical practice in a selected kindergarten. The output of the work is a preventive program focused on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV