Srovnání metodiky rozvoje střelby v kategoriích U9-U15 u českého a zahraničního mládežnického klubu v ledním hokeji
The comparison of learning process for shooting and scoring in Czech and abroad youth ice-hockey team U9 -U15
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171221Identifiers
Study Information System: 226921
Collections
- Kvalifikační práce [9223]
Author
Advisor
Referee
Kregl, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 1. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Lední, hokej, střelba, zakončeníKeywords (English)
Ice hockey, shooting, scoringNázev: Srovnání metodiky rozvoje střelby v kategoriích U9-U15 u českého a zahraničního mládežnického klubu v ledním hokeji Cíle: Hlavním cílem bylo shromáždit informace o metodice rozvoje střelby v českém i zahraničním klubu a na základě těchto poznatků kvalitativně a kvantitativně srovnat metodiku rozvoje střelby v obou klubech. Metody: Pro shromáždění informací byla použita metoda řízeného rozhovoru s hlavními trenéry sledovaných kategorií a následně přímé pozorování minimálně čtyř tréninkových jednotek na ledě v průběhu dvou týdnů a alespoň jedné tréninkové jednotky mimo led obsahujících střelbu každé sledované kategorie. Výsledky: Mezi klíčové rozdíly řadíme především vyšší počet střeleckých pokusů hráčů zahraničního klubu v rámci jednoho týdne, vytvoření klubového konceptu pro rozvoj jednotlivých herních činností jednotlivce a zapojení specializovaného trenéra střelby ve všech mládežnických kategoriích. Klíčová slova: Lední, hokej, střelba, zakončení
Title: The comparison of learning process for shooting and scoring in Czech and abroad youth ice-hockey team U9-U15 Objectives: The main objective was to collect information about learning process for shooting and scoring in Czech and abroad team and on the basis of this knowledge to qualitatively and quantitatively compare learning process for shooting and scoring. Methods: To gather information, a method of guided interview with head coaches of the observed categories was used, followed by direct observation of at least four on- ice training units during two weeks and at least one off-ice training unit containing shooting of each observed category. Results: Key differences include the higher number of shooting attempts by the abroad team players within one week, the creation of a team concept for the development of individual skills and the involvement of a dedicated shooting coach in all youth categories. Keywords: Ice hockey, shooting, scoring