Rozvojový potenciál, mechanismy a jevy spojené s učením prožitkem
Learning through experience, its potential, mechanisms and connected phenomena
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/170686Identifikátory
SIS: 224325
Kolekce
- Kvalifikační práce [19344]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štech, Stanislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
8. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Učení, sociální učení, skupinové aktivity, volnočasové aktivity, osobní rozvoj, vedení, sociální interakceKlíčová slova (anglicky)
Learning, social learning, group activities, free-time activities, personal growth, leadership, social attachementTato práce je zaměřena na rozvojový potenciál učení prožitkem. Jejím cílem je popsat probíhající principy učení, podmínky a jevy, které jej provází, a mechanismy, kterými jeho aktéři dosahují osobního rozvoje. V rámci bakalářského výzkumu bylo prováděno pozorování tří dětských volnočasových kroužků rozdílného zaměření po dobu zhruba čtyř měsíců. Pozorované fenomény jsou pak interpretovány na základě teoretických východisek učení, konceptu prožitku, dynamiky malých skupin a konceptu osobního rozvoje. Na základě pozorování byl vytvořen systém učebních situací a jejich charakteristika a popsán způsob, jakým umožňují aktérům dosahovat osobního rozvoje. Klíčová slova: Učení, sociální učení, skupinové aktivity, volnočasové aktivity, osobní rozvoj, vedení, sociální interakce
This thesis aims to illuminate the potential for personal growth in learning through experience. The paper also tries to describe the principles of learning and connected phenomena and the mechanisms, through which its acteurs gain the option to achieve personal growth. To support its theoretical claims, an observation has been conducted in the duration of circa four months among three after-school activity groups. The observed phenomena have then been interpreted in terms of theoretical concepts of learning, experiencing, the dynamics of small groups and personal growth provided earlier in the paper. Based on the observation, a system of "learning situations" has been constructed and its characteristics and mechanism, through which its acteurs can achieve personal growth, explained. Key words: Learning, social learning, group activities, free-time activities, personal growth, leadership, social attachement