dc.contributor.advisor | Smetáčková, Irena | |
dc.creator | Kos, Andrej | |
dc.date.accessioned | 2022-04-07T10:00:30Z | |
dc.date.available | 2022-04-07T10:00:30Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/170686 | |
dc.description.abstract | Tato práce je zaměřena na rozvojový potenciál učení prožitkem. Jejím cílem je popsat probíhající principy učení, podmínky a jevy, které jej provází, a mechanismy, kterými jeho aktéři dosahují osobního rozvoje. V rámci bakalářského výzkumu bylo prováděno pozorování tří dětských volnočasových kroužků rozdílného zaměření po dobu zhruba čtyř měsíců. Pozorované fenomény jsou pak interpretovány na základě teoretických východisek učení, konceptu prožitku, dynamiky malých skupin a konceptu osobního rozvoje. Na základě pozorování byl vytvořen systém učebních situací a jejich charakteristika a popsán způsob, jakým umožňují aktérům dosahovat osobního rozvoje. Klíčová slova: Učení, sociální učení, skupinové aktivity, volnočasové aktivity, osobní rozvoj, vedení, sociální interakce | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis aims to illuminate the potential for personal growth in learning through experience. The paper also tries to describe the principles of learning and connected phenomena and the mechanisms, through which its acteurs gain the option to achieve personal growth. To support its theoretical claims, an observation has been conducted in the duration of circa four months among three after-school activity groups. The observed phenomena have then been interpreted in terms of theoretical concepts of learning, experiencing, the dynamics of small groups and personal growth provided earlier in the paper. Based on the observation, a system of "learning situations" has been constructed and its characteristics and mechanism, through which its acteurs can achieve personal growth, explained. Key words: Learning, social learning, group activities, free-time activities, personal growth, leadership, social attachement | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Learning | en_US |
dc.subject | social learning | en_US |
dc.subject | group activities | en_US |
dc.subject | free-time activities | en_US |
dc.subject | personal growth | en_US |
dc.subject | leadership | en_US |
dc.subject | social attachement | en_US |
dc.subject | Učení | cs_CZ |
dc.subject | sociální učení | cs_CZ |
dc.subject | skupinové aktivity | cs_CZ |
dc.subject | volnočasové aktivity | cs_CZ |
dc.subject | osobní rozvoj | cs_CZ |
dc.subject | vedení | cs_CZ |
dc.subject | sociální interakce | cs_CZ |
dc.title | Rozvojový potenciál, mechanismy a jevy spojené s učením prožitkem | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-08 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 224325 | |
dc.title.translated | Learning through experience, its potential, mechanisms and connected phenomena | en_US |
dc.contributor.referee | Štech, Stanislav | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology with extension in Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology with extension in Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce je zaměřena na rozvojový potenciál učení prožitkem. Jejím cílem je popsat probíhající principy učení, podmínky a jevy, které jej provází, a mechanismy, kterými jeho aktéři dosahují osobního rozvoje. V rámci bakalářského výzkumu bylo prováděno pozorování tří dětských volnočasových kroužků rozdílného zaměření po dobu zhruba čtyř měsíců. Pozorované fenomény jsou pak interpretovány na základě teoretických východisek učení, konceptu prožitku, dynamiky malých skupin a konceptu osobního rozvoje. Na základě pozorování byl vytvořen systém učebních situací a jejich charakteristika a popsán způsob, jakým umožňují aktérům dosahovat osobního rozvoje. Klíčová slova: Učení, sociální učení, skupinové aktivity, volnočasové aktivity, osobní rozvoj, vedení, sociální interakce | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis aims to illuminate the potential for personal growth in learning through experience. The paper also tries to describe the principles of learning and connected phenomena and the mechanisms, through which its acteurs gain the option to achieve personal growth. To support its theoretical claims, an observation has been conducted in the duration of circa four months among three after-school activity groups. The observed phenomena have then been interpreted in terms of theoretical concepts of learning, experiencing, the dynamics of small groups and personal growth provided earlier in the paper. Based on the observation, a system of "learning situations" has been constructed and its characteristics and mechanism, through which its acteurs can achieve personal growth, explained. Key words: Learning, social learning, group activities, free-time activities, personal growth, leadership, social attachement | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |