Reálné uplatnění vzdělávacích obsahů výtvarné výchovy u dětí s IVP
Real application of art education content to children with individual education plan
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/170654Identifikátory
SIS: 226661
Kolekce
- Kvalifikační práce [18628]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fulková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
10. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
rámcový vzdělávací program, vzdělávací obsah, výtvarná výchova, základní škola, individuální vzdělávací plán, speciální vzdělávací potřebyKlíčová slova (anglicky)
framework education programme, educational content, art education, elementary school, individual educational plan, special educational needsCílem této diplomové práce je zabývat se mírou reálného uplatnění výukových cílů výtvarné výchovy. Jako výzkumná metoda byla použita případová studie čtyř žáků druhého stupně základní školy s individuálním vzdělávacím plánem. Pomocí této studie bylo zkoumáno reálné uplatnění vzdělávacích obsahů výtvarné výchovy u dětí s individuálním vzdělávacím plánem na druhém stupni základní školy. Práce se zabývá tím, do jaké míry a zda vůbec je v hodinách výtvarné výchovy na klasické základní škole možné dosáhnout u dětí s individuálním vzdělávacím plánem naplnění vzdělávacích cílů. Na základně analýzy několika žákovských výtvarných projektů se autorka zabývá mírou dosažitelnosti dílčích výukových cílů výtvarné výchovy. Pro lepší představu autorka nabízí i srovnání s žáky druhého stupně základní školy bez individuálního vzdělávacího plánu, kteří budou vybráni nenáhodným kriteriálním výběrem a také ze základní umělecké školy, kteří budou rovněž vybráni metodou nenáhodného kriteriálního výběru a u kterých se předpokládá větší zápal a případně i větší míra talentu pro výtvarnou činnost.
The purpose of this theses is to determine a rate of real fulfillment of educational goals in the art education. As a research method there will be used a case study of four pupils in the secondary school with an individual educational plan. The study will focus on real application of the educational content of the art educaion for these children. The author will find out to what extent and if it is even possible to achieve educational goals for children with individual education plan in real art education classes at a standard elementary school. Using several art activities, she will diagnose the achieved level of individual educational objectives in the art education. For a better idea, there will be also offered a comparison of the secondary school children without individual education plan, selected by random selection, with children from an art secondary school, who will be selected by random selection as well, and who are expected to be more talented and passionate about art activities.