Jak děti mladšího školního věku hrají digitální hru Minecraft
How children of younger school-age play the video game Minecraft
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/170586Identifiers
Study Information System: 231400
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Klusák, Miroslav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology with extension in Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
hra, videohra, tradiční dětské hry, mladší školní věk, MinecraftKeywords (English)
game, videogame, traditional children games, younger school-age, MinecraftBakalářská práce si za cíl klade prozkoumat, jak děti mladšího školního věku hrají Minecraft. Skrze metodu nestrukturovaných rozhovorů vysvětluje obrovskou popularitu digitální hry u jejích mladších hráčů; popisuje co jim hra umožňuje a jak toho využívají ve svůj prospěch. Práce nabízí ucelený pohled na Minecraft jako na kombinaci více her, mezi kterými je možné dynamicky a nerušeně přecházet. Dále pak popisuje, jak hra dokáže napodobovat strukturu psychologického vývoje v období mladšího školního věku. KLÍČOVÁ SLOVA hra, videohra, tradiční dětské hry, mladší školní věk, Minecraft
This bachelor's thesis aims to explore how children of younger school-age play Minecraft. Through the method of unstructured interview, it explains the immense popularity of the game amongst its younger players and describes how they make use of what the game allows them to do. The thesis presents Minecraft as a combination of multiple games through which it is possible to dynamically switch. Further it describes how the game is able to imitate the structure of psychological development which takes place in the younger school-age. KEWORDS game, videogame, traditional children games, younger school-age, Minecraft