Klavír jako didaktický prostředek učitele hudební výchovy na 1. stupni základních škol
Piano as a didactic aid in music lessons at primary schools
dissertation thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16625Identifiers
Study Information System: 125058
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Nedělka, Michal
Zenkl, Luděk
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Musical Theory and Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
27. 6. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Disertační práce se věnuje problematice klavírů jako didaktického prostředku v hodinách hudební východy na 1. stupni základní školy. S ohledem na požadavky kladené na profesní kompetence učitele stanovuje soubor požadovaných nástrových kompetencí a navrhuje konkrétní výstupy výuky hry na nástroj absolventa učitelství na 1. stupni základní školy. Uvádí možnosti pedagogického uplatnění klavírní hry a výstupy žáka hudební výchony na 1. stupni základní školy v souvislosti s klavírem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The PhD thesis deals with the issue of piano as a didactic aid in music lessons at primary schools. In view of teachers' professional competences, it establishes a set of required teacher's competences concerning piano playing and outlines specific outputs of instrumental training of pre-service graduate students. It brings out possibilities of piano application in the educational context and piano related outputs of primary school pupils. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)