Obtížnost učebních úloh v předmětech se zaměřením na ICT a informatiku na ZŠ
Level of difficulty of assignments and exercises in ICT and cumputing subjects at basic schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1646Identifikátory
SIS: 162767
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Neumajer, Ondřej
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
17. 1. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Obtížnost úloh, analýza úloh, učební úloha, taxonomie učebních úloh, Focus group, informatické myšleníKlíčová slova (anglicky)
difficulty of assignments and exercises, task analysis, assignments, taxonomy of learning tasks, Focus group, computational thinkingCílem diplomové práce je na základě dosavadních přístupů k posuzování obtížnosti učebních úloh se zaměřením na ICT a informatiku navrhnout metodiku pro zjišťování obtížnosti úloh a ověřit ji na modelových příkladech pro ZŠ. Metodika bude reagovat na teoretická východiska, která vycházejí zejména z parametrů, forem, funkcí a specifik učebních úloh. Dalšími teoretickými východisky jsou analýza učebních úloh dle známých taxonomií, výzkumná metoda Focus group a statistické zpracování dat. Empirická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu včetně opakovaného testování žáků ZŠ a analýze získaných dat.
The aim of the thesis is based on the existing approaches to the assessment of the difficulty of the task of teaching with a focus on ICT and computer science to design a methodology for determining the difficulty of the task and verify it on the model examples for elementary schools. The methodology will be to respond to the theoretical background, which are based, in particular, of the parameters, forms, functions, and the specifics of teaching jobs. Other theoretical basis for the analysis of the teaching jobs are from the known taxonomies, Focus group research method and statistical data processing. The empirical part qualitative research including the multi-round testing pupils Elementary school and the analysis of the data obtained.