Zobrazit minimální záznam

Education of children from socially disadvantaged environments in nursery schools in Klatovy region
dc.contributor.advisorLoudová Stralczynská, Barbora
dc.creatorSchejbalová, Miroslava
dc.date.accessioned2022-04-07T09:46:28Z
dc.date.available2022-04-07T09:46:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/157347
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním v mateřských školách. V teoretické části práce je rozpracován pojem sociálního znevýhodnění, jeho příčiny a typy. Text se zabývá také sociální exkluzí a mapuje ekonomickou a demografickou situaci na Klatovsku. Jsou zde uvedeny zákony a vyhlášky týkající se vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část pojednává o možnostech podpory pro děti se sociálním znevýhodněním. Zaměřila jsem se také instituce a organizace, které mohou pomoci pedagogům i rodinám při řešení různých životních situací. Výzkumná část se zaměřuje na pedagogy a zástupce ředitele mateřských škol na Klatovsku, kteří se setkávají s dětmi se sociálním znevýhodněním a zabývají se jejich vzděláváním v mateřských školách. K výzkumu jsem použila metody dotazníku a rozhovoru. Hlavním cílem výzkumného šetření je zjistit postoje učitelů k vzdělávání dětí předškolního věku se sociálním znevýhodněním na Klatovsku, převažující typy sociálního znevýhodnění a zkušenosti pedagogů s podpůrnými opatřeními v praxi. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že četnost výskytu dětí se sociálním znevýhodněním v mateřských školách na Klatovsku je poměrně vysoká a téměř všichni respondenti mají zkušenosti ve vzdělávání a integrací dětí v této oblasti....cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the problematic of education of children with socially disadvantage in nursery schools. The theoretical part elaborates the definition of the social disadvantage, its reasons and types. The text also deals with the social exclusion and the economical and demographical situation in Klatovy region. There thesis mentions also the laws and regulations relating to the children with special educational needs. The theoretical part deals with the possibilities of the support for the children with social disadvantage. I focused also on the institutions and organizations that can help the teachers as well as the families to solve different life situations. The research part focuses on teachers and assistant directors of the nursery schools in Klatovy region who meet and educate children with social disadvantage in the nursery schools. For research, I used the questionnaire and interview method. The main goal of the research inquiry was to find out the attitude of teachers to the education of the preschool children with social disadvantage in Klatovy, the prevailing types of social disadvantage and the experience of teachers with the supportive measures in practice. Thanks to the research performed, I found out that the occurrence frequency of children with social disadvantage in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsocial disadvantageen_US
dc.subjectsupporten_US
dc.subjectpreschool childen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectsociální znevýhodněnícs_CZ
dc.subjectpodporacs_CZ
dc.subjectdítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectpedagogcs_CZ
dc.titleVzdělávání dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v mateřských školách na Klatovskucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-25
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId220102
dc.title.translatedEducation of children from socially disadvantaged environments in nursery schools in Klatovy regionen_US
dc.contributor.refereeKoželuhová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním v mateřských školách. V teoretické části práce je rozpracován pojem sociálního znevýhodnění, jeho příčiny a typy. Text se zabývá také sociální exkluzí a mapuje ekonomickou a demografickou situaci na Klatovsku. Jsou zde uvedeny zákony a vyhlášky týkající se vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část pojednává o možnostech podpory pro děti se sociálním znevýhodněním. Zaměřila jsem se také instituce a organizace, které mohou pomoci pedagogům i rodinám při řešení různých životních situací. Výzkumná část se zaměřuje na pedagogy a zástupce ředitele mateřských škol na Klatovsku, kteří se setkávají s dětmi se sociálním znevýhodněním a zabývají se jejich vzděláváním v mateřských školách. K výzkumu jsem použila metody dotazníku a rozhovoru. Hlavním cílem výzkumného šetření je zjistit postoje učitelů k vzdělávání dětí předškolního věku se sociálním znevýhodněním na Klatovsku, převažující typy sociálního znevýhodnění a zkušenosti pedagogů s podpůrnými opatřeními v praxi. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že četnost výskytu dětí se sociálním znevýhodněním v mateřských školách na Klatovsku je poměrně vysoká a téměř všichni respondenti mají zkušenosti ve vzdělávání a integrací dětí v této oblasti....cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the problematic of education of children with socially disadvantage in nursery schools. The theoretical part elaborates the definition of the social disadvantage, its reasons and types. The text also deals with the social exclusion and the economical and demographical situation in Klatovy region. There thesis mentions also the laws and regulations relating to the children with special educational needs. The theoretical part deals with the possibilities of the support for the children with social disadvantage. I focused also on the institutions and organizations that can help the teachers as well as the families to solve different life situations. The research part focuses on teachers and assistant directors of the nursery schools in Klatovy region who meet and educate children with social disadvantage in the nursery schools. For research, I used the questionnaire and interview method. The main goal of the research inquiry was to find out the attitude of teachers to the education of the preschool children with social disadvantage in Klatovy, the prevailing types of social disadvantage and the experience of teachers with the supportive measures in practice. Thanks to the research performed, I found out that the occurrence frequency of children with social disadvantage in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV