Navržení a ověření výukového plánu volejbalu na základní škole
Proposion and attestation of educational plan on secondary school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15686Identifiers
Study Information System: 58515
Collections
- Kvalifikační práce [8832]
Author
Advisor
Referee
Buchtel, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Název prá.ce: Navržení a ověření výukového plánu volejbalu na základní škole Cfle práce: Navrhujeme, výukový plán volejbalu pro hodiny tělesné výchovy na 2. stupni základní školy bez specializace. Práce by mohla sloužit jako vodítko při sestavování tematických plánů pro výuku volejbalu na základní škole. Metoda: Jako metodu zkoumání jsem použila pozorování, které bylo prováděno na žácích základní školy Ševětín. Žáci byli hodnoceni na konci navrženého tématického plánu a to vždy při hře 3:3 respektive 6:6. Tématický plán byl na žáky aplikován v průběhu tří let avšak záměrné pozorování a hodnocení bylo provedeno v posledním roce po aplikaci všech navržených hodin. Výsledky: Výsledné hodnocení žáků jsem zpracovala do tří grafů, hodnotících ročník jako takový a do společného grafu pro všechny tři ročníky, ve kterém je možné porovnat úspěchy i neúspěchy jednotlivých ročníků společně. Dále bylo hodnocení vyjádřeno v procentech. Klíčová slova: tématické plány, výuka volejbalu, základní škola, žáci, přípravy hodin.
Thesis title.: Proposion and attestation ojeducationalplan on secondary school. Thesis aim: We propose educational plan ofvolleyball for the lessons of phisical education on secondary school without specializacion. This work could be ínstumental as a direction during the thematic plan-making. Method: As a method ofresearch I used the observation, which was examined on pupils of secondary school of Ševětín. Pupils were evaluated at the end ofthe proposed educaton plan always during the play of 3:3 or 6:6. The educational plan was aplicated on pupíls during three years, but purpose research and evaulation was made at the end ofthe last year after applicaton of all the proposioned lessons. Results: I worked out the final results to three graphs, which evaluate the year itself and to a collective graph for all the years, where you can see all the successes and unsuccesses of each years together. Then was the evaluation implyed by percents. Key words: Educational plans, teaching ojvolleyball, secondary school, pupils, preparations ojlessons.