Show simple item record

Efficient model of cooperation between nursery school and family
dc.contributor.advisorKoberová, Eva
dc.creatorProšková, Blanka
dc.date.accessioned2017-04-10T13:24:03Z
dc.date.available2017-04-10T13:24:03Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15570
dc.description.abstractThe thesis elaborates on the reasons for the cooperation between school and family, as well as its significance. It tries to find ways which could lead to an improvement of the current state. It is based on results of questionnaires in which I detect areas of insufficiency in the partnership between school and family, and areas where the cooperation does not fulfill its aim, i.e. the efficiency. It elaborates further on the forms of cooperation, communication and school activities. On the basis of the findings, it brings to directors of nursery schools a "model of mutual cooperation between school and family" and shows them possible ways how to develop such cooperation. In the final part of my thesis, I put forth a few ideas of interactive and communication games which can be used at teachers and parents, or can serve as an enrichment of a number of common events.en_US
dc.description.abstractTato práce předkládá důvody spolupráce rodiny a školy a zdůrazňuje její význam. Hledá cesty, které by mohly vést ke zlepšení současného stavu. Formou dotazníkového šetření je zjišťováno, v kterých oblastech partnerství školy a rodiny jsou nedostatky a kde tedy spolupráce nesplňuje svůj účel, není efektivní. Blíže se věnujeme formám spolupráce, komunikaci a aktivitám školy. Ze získaných poznatků je nakonec předkládán ředitelkám mateřských škol "model vzájemné spolupráce školy s rodinou" a je naznačena cesta, jakým způsobem lze tuto spolupráci rozvíjet. V závěru bakalářské práce je nabídnut "nápadník interakčních a komunikačních her", které je možné použít při vzájemném setkání zaměstnanců školy s rodiči či zpestřit jimi některé společné akce.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleEfektivní model spolupráce mateřské školy a rodinycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-20
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59438
dc.title.translatedEfficient model of cooperation between nursery school and familyen_US
dc.contributor.refereeGabrielová, Šárka
dc.identifier.aleph001228651
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce předkládá důvody spolupráce rodiny a školy a zdůrazňuje její význam. Hledá cesty, které by mohly vést ke zlepšení současného stavu. Formou dotazníkového šetření je zjišťováno, v kterých oblastech partnerství školy a rodiny jsou nedostatky a kde tedy spolupráce nesplňuje svůj účel, není efektivní. Blíže se věnujeme formám spolupráce, komunikaci a aktivitám školy. Ze získaných poznatků je nakonec předkládán ředitelkám mateřských škol "model vzájemné spolupráce školy s rodinou" a je naznačena cesta, jakým způsobem lze tuto spolupráci rozvíjet. V závěru bakalářské práce je nabídnut "nápadník interakčních a komunikačních her", které je možné použít při vzájemném setkání zaměstnanců školy s rodiči či zpestřit jimi některé společné akce.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis elaborates on the reasons for the cooperation between school and family, as well as its significance. It tries to find ways which could lead to an improvement of the current state. It is based on results of questionnaires in which I detect areas of insufficiency in the partnership between school and family, and areas where the cooperation does not fulfill its aim, i.e. the efficiency. It elaborates further on the forms of cooperation, communication and school activities. On the basis of the findings, it brings to directors of nursery schools a "model of mutual cooperation between school and family" and shows them possible ways how to develop such cooperation. In the final part of my thesis, I put forth a few ideas of interactive and communication games which can be used at teachers and parents, or can serve as an enrichment of a number of common events.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV